نتیجه تحقیقات: گواردیولا سرمربی بهتری نسبت به زیدان و کلوپ

نتیجه تحقیقات: گواردیولا سرمربی بهتری نسبت به زیدان و کلوپ

سایت رسمی فوتبالی- نتایج تحقیقات'Coach Reputation Ranking'  حکایت از آن دارد که پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی بهترین سرمربی دنیاست و در جایگاهی بالاتر از زین الدین زیدان قرار می گیرد.

به گزارش فوتبالی، پپ گواردیولا در فصل 19-2018 با پیشی گرفتن از زین الدین زیدان، سرمربی فرانسوی رئال بهترین سرمربی دنیای فوتبال بوده.

در این تحقیق، صدها فاکتور متغییر در ده دسته بندی موردارزیابی قرار گرفتند تا لیست برترین مربیان فصل 19-2018 دنیای فوتبال تهیه شود.

بعد از بررسی این فاکتورها، پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی سیتی، نمره 82.8 را از100 دریافت کرده؛ یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول نمره 80.1 را کسب کرده و زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال مادرید نمره 77.6 را گرفته و در رده سوم است.

نمره ماسیلیمیانو الگری سرمربی ایتالیایی یووه 75.7 است و مائوریسیو پوچتینو سرمربی آرژانتینی تاتنهام نمره 73.6 را مقابل نامش می بیند و بدین ترتیب این افراد پنج سرمربی برتر دنیای فوتبال در حال حاضر هستند.

ماریو گوریونرو، یکی از محققانی که برروی این تحقیق کار کرده دراین رابطه گفت:« به رغم ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا و افزایش رقابت در فوتبال انگلیس، گواردیولا توانست تمام فشارها را به خوبی تحمل کند. ثبات منچسترسیتی و تاثیرگذاری گواردیولا در دنیای فوتبال دو فاکتور اساسی هستند که باعث شدند تا او فصل را به عنوان بهترین سرمربی حال حاضر دنیای فوتبال به پایان ببرد.

در لیست ده مربی برتر فعلی دنیای فوتبال نام دو سرمربی اسپانیایی دیگر هم به چشم می خورد: ارنستو والورده سرمربی اسپانیایی بارسلونا در رده هفتم است و اونای امری سرمربی آرسنال جایگاه هشتم را دراختیار دارد.

6363