اگر تروریست‌ها دوباره فرانسه را تهدید کنند، مسابقات با تاخیر برگزار می‌شود

اگر تروریست‌ها دوباره فرانسه را تهدید کنند، مسابقات با تاخیر برگزار می‌شود

مدیر برگزاری مسابقات یورو ۲۰۱۶ فرانسه اعلام کرد که در صورت مشاهده هر گونه تهدید تروریستی بازی‌ها ۲۴ به تاخیر و بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، اتحادیه فوتبال اروپا روز گذشته اعلام کرد که دیدارهای یورو 2016 فرانسه در صورت وجود هر گونه تهدید تروریستی به یک روز بعد منتقل می‌شود و بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

یوفا این بیانیه خود را از طریق مارتین کالین مدیر برگزاری جام ملت‌های اروپا 2016 فرانسه منتقل کرد. مدیر برگزاری  مسابقات در مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان گفت: سناریو برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران به خاطر دلایل لوجستیکی کماکان وجود دارد اگر مجبور شویم بازی را به شهر دیگر هم انتقال می‌دهیم.

وی افزود: این یکی از اختیارات کمیته برگزاری مسابقات است. اما آنچه که بیان شد الزاما در شرایط بحرانی انجام نمی‌شود زیرا آنچه که برای ما از همه چیز مهمتر است برگزاری  مسابقات در امنیت کامل است نه چیز دیگر.

نیروهای امنیتی فرانسه و یوفا تمام سناریوهای امنیتی را در نظر می‌گیرند تا مسابقات پیش رو یورو 2016 فرانسه با امنیت کامل برگزار شود. زیرا پیش از این 3 تروریست در شب بازی تیم‌ملی آلمان با فرانسه در دیداری دوستانه اماکن نزدیک ورزشگاه دو فرانس را مورد حمله قرار دادند و چندین نفر را به قتل رساندند.