مدیر باشگاه نیروی زمینی: توسعه ورزش در نیروهای مسلح یک وظیفه است

مدیر باشگاه نیروی زمینی: توسعه ورزش در نیروهای مسلح یک وظیفه است

به گزارش ایرنا، امیر مرتضی حسن پور درباره جایگاه ورزش در نیروهای مسلح اظهار داشت: توجه به آمادگی جسمانی، سلامت و ورزیدگی در نیروهای مسلح از اولویت ها است به همین دلیل در برنامه های نظامی توجه به ورزش اهمیت بسیار زیادی دارد.
وی با بیان اینکه ورزش قهرمانی قله است و ورزش همگانی دامنه این قله محسوب می شود، افزود: ورزش قهرمانی و همگانی دارای جایگاه بسیار بالایی در نیروهای مسلح هستند و از اولویت های نیروهای مسلح در ورزش توجه به آمادگی جسمانی و بالابردن سطح توان جسمانی است چرا که وقتی یک رزمنده توانایی جسمی بالایی داشته باشد اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا خواهد کرد.
مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: زمانی که یک نظامی آمادگی بدنی بالایی داشته باشد در میدان نبرد به راحتی از پس دشمنان برمی آید؛ برهمین اساس توسعه ورزش در نیروهای مسلح برای ما یک وظیفه است و به طور خاص به آن توجه می کنیم.
وی خاطرنشان کرد که در هیچ مجموعه ای ورزش صبحگاهی به طور همیشگی برگزار نمی شود اما در نیروهای مسلح به دلیل اهمیت ورزش این اتفاق می افتد.
حسن پور در پاسخ به این سوال که فعالیت های نیروی زمینی در امر ورزش چگونه است؟ تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های انسان محور در ارتش یکی از ماموریت های خود می داند که سطح آمادگی جسمانی نیروهایش را بالا ببرد و سطح توان رزمی یگان هایش را افزایش دهد زیرا این موضوع تاثیر مستقیم بر حوزه امنیت دارد.
مدیرعامل باشگاه نیروی زمینی افزود: نیروی زمینی آماده و پا در رکاب، به عنوان یک عامل بازدارنده برای دشمنان شناخته می شود که برابر تهدیدات دشمنان قرار می گیرد؛ اتفاقی که امروز به خوبی شاهد آن هستیم. نیروی زمینی آماده باعث ایجاد رعب در دل دشمنان شده است و دشمنان به دلیل وجود نیروهای مسلح مقتدر در کشور به خود اجازه نمی دهند که این سرزمین را تهدید کنند.
مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی ارتش با اشاره به توجه ویژه به ورزش همگانی در نیروی زمینی بیان کرد: ما توجه ویژه ای به ورزش همگانی داریم و تلاشمان این است که شرایطی را فراهم کنیم تا همه جوان ها به سمت ورزش کشیده شوند. تربیت بدنی نیروی زمینی با همکاری فرماندهان یگان های تابعه برنامه ریزی دقیقی انجام داده و نظارت کامل بر اجرای این برنامه ها دارد. یکی از فعالیت هایی که در سطح نیروی زمینی انجام می شود برگزاری تست آمادگی جسمانی سالانه برای کارکنان است که برایمان اهمیت بسیار زیادی دارد.
وی در پاسخ به این سوال که برنامه های نیروی زمینی در عرصه ورزش قهرمانی چگونه است؟ گفت: همانطور که گفتم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ورزش قهرمانی قله است و ما با توجه به این قسمت ایجاد انگیزه می کنیم تا جوان ها رو به ورزش بیاورند؛ یکی از علل حضور ما در ورزش قهرمانی همین ایجاد انگیزه است. از جمله سیاست های دیگر ما بر اساس تدابیر فرمانده کل نیروی زمینی برای توجه به ورزش قهرمانی کمک به ورزش کشور است.
حسن پور افزود: معتقدیم به عنوان حلقه ای از زنجیره ورزش هستیم و در جایگاهی قرار داریم که باید به ورزش کشور کمک کنیم. همانطور که می دانید جوانان زمانی که به سن سربازی می رسند باید این دوران را با موفقیت سپری کنند و ما تلاش می کنیم تا برای جوانان ورزشکار این شرایط را فراهم کنیم که در ورزش قهرمانی خود حضور داشته باشند و فعالیتشان را ادامه دهند.
وی با اشاره به رشته هایی که نیروی زمینی در آن فعالیت دارد، تصریح کرد: سال 94 دوره پرکاری برای ما بود و در 20 رشته ورزشی تیم داری کردیم.
ورزشی**9118**9129** 1701

انتهای پیام /*