گزارش ویژه/ ۱۰ نکته از السد - پرسپولیس در دوحه؛ تمام کننده‌شان آرزوست!

گزارش ویژه/ ۱۰ نکته از السد - پرسپولیس در دوحه؛ تمام کننده‌شان آرزوست!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: السد مثل دیدار با استقلال در دیداری که برتری خاصی در آن نداشت مقابل پرسپولیس هم به پیروزی رسید تا سهم تیمهای ایرانی در مقابل السد افول‌کرده صفر باشد. این السد با تیم قدرتمند سالهای گذشته اصلا قابل مقایسه نیست اما استفاده بهینه از موقعیتها برد را به آنها هدیه کرد.

دو: ترکیب اولیه پرسپولیس با چند تغییر مهم همراه بود. بازگشت مرتضی پورعلی‌گنجی بعد از ۳۸۰ روز به ترکیب اصلی، حضور همزمان سرلک و ریگی، بازگشت عالیشاه، حضور علیپور در پست وینگر راست و فیکس بازی کردن لوکاس ژوائو تغییرات پرسپولیس بودند.

سه: پرسپولیس خوب موقعیت‌سازی می‌کند، خوب توپ را به گردش درمی‌آورد، خوب از طول و عرض زمین استفاده می‌کند اما در زدن ضربات آخر انگار قفل می‌شود. تیمی که در ایجاد موقعیت موفق است یعنی تیم خوبی است اما وقتی گل نمی‌زند نشان از عدم خودباوری و تمرکز دارد. این مشکل را گاریدو باید در تمرینات ذهنی حل کند.

چهار: الکسیس گندوز ، میلادمحمدی و البته ایوب العملود مصدوم به خوبی جای جدا‌شده‌‌هایی مانند بیرانوند، عبدالکریم‌حسن و اسماعیلی‌فر را پر کرده‌اند. عملکرد بازیکنان جدید به شکلی بوده که اینجا کسی یاد سفرکرده‌ها را نمی‌کند.

پنج: غیبت اوستون اورونوف خلاقیت خط آتش پرسپولیس را به شدت کم کرده، فوتبال اورونوف به گونه‌ایست که ناخودآگاه تیم به او وابسته می‌شود.حضور او یعنی ایجاد تنوع در حمله. 

شش: استفاده از علی علیپور در وینگر راست جواب نداد. علیپور بازیکن لب خط نیست، استارتهای انفجاری و‌کوتاه او به درد عمق می‌خورد نه کنار زمین. همین حضور او در پست غیرتخصصی یعنی کشتن استعداد این بازیکن

هفت: پرسپولیس این فصل دو روی متفاوت داشته، در لیگ با کمترین موقعیت بیشترین استفاده، در آسیا اما موضوع روی دیگر سکه است. بیشترین شوت و ایجاد فرصت اما کمترین بهره‌وری. قطعا این مورد روحی روانی است.

هشت: الهلال، الاهلی و السد شروع خوبی در لیگ نخبگان داشته‌اند و به نوعی خود را جدا کرده‌اند. اما شرایط جدول به شکلی است که پرسپولیس با دو برد خود را می‌تواند به جمع هشت تیم برتر برساند. هنوز هیچ چیزی برای این تیم تمام نشده، بازی با الغرافه می‌تواند یک شروع دوباره برای قرمزها باشد.

نه: از لوکاس ژوائو انتظار بیشتری می‌رود. عملکرد او اصلا مطابق انتظار نبود. مشکل پرسپولیس در خط حمله همان مشکل استقلال است. نداشتن مهاجم درجه یک در سطح لیگ نخبگان.

ده: پرسپولیس این روزها کم حاشیه نداشته است. مصاحبه‌های درویش برای پاسخ به بیرانوند، همان چیزی است که این تیم را به دام حواشی می‌کشاند، احکام انضباطی ، حواشی کنعانی و مصدومیت چهره‌های کلیدی چیزی نیست که در تیم تأثیرگذار نباشد.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی