نظریه‌ای که هر روز بیشتر اثبات می‌شود/ گاریدو واقعا بردن در آسیا را بلد نیست!

نظریه‌ای که هر روز بیشتر اثبات می‌شود/ گاریدو واقعا بردن در آسیا را بلد نیست!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی پرسپولیس پس از باخت امشب، به رکورد منفی صفر پیروزی در 10 بازی آسیایی رسید.

به گزارش فوتبالی، بازی امشب پرسپولیس مقابل السد برای قرمزهای تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. پرسپولیسی‌ها از دو بازی اخیر لیگ نخبگان تنها یک امتیاز به دست آورده بودند و لذا برای جدا شدن از قعر جدول چاره‌ای جز پیروزی در این بازی نداشتند.

اما با وجود ارائه نمایش تهاجمی و تماشاگرپسند، توپ قرمزها راهی به دروازه تیم قطری پیدا نکرد تا حسرت پرسپولیسی‌ها برای بردن در لیگ نخبگان به قوت خود باقی بماند. از بازی خوب قرمزها که بگذریم، نکته تاریکی در کارنامه سرمربی اسپانیایی پرسپولیس وجود دارد و آن هم ناکامی تمام عیار در مسابقات آسیایی است!

در واقع گاریدو چندین سال قبل پیش از آنکه سرمربی پرسپولیس باشد، با العین امارات هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرده و در مجموع ۷ بازی، آمار ضعیف ۵ شکست و ۲ تساوی را به ثبت رسانده بود که از طلسمی عجیب برای این مربی در رقابت‌های آسیایی خبر می‌داد. 

اما گاریدو در قامت سرمربی پرسپولیس هم تاکنون 3 بار در لیگ نخبگان آسیا حضور داشته و آمار غیرقابل قبول یک تساوی و دو شکست را بر جای گذاشته است! یعنی پرسپولیس پس از گذشت 3 هفته از لیگ نخبگان تنها موفق به کسب یک امتیاز شده که آن‌هم به لطف تساوی مقابل پاختاکور بدست آمده و تیم گاریدو تا این لحظه، در رده دهم جدول دروازه تیمی لیگ نخبگان قرار گرفته است!

هم‌اکنون اگر عملکرد گاریدو در پرسپولیس و العین را کنار هم بگذاریم، به آمار ضعیف صفر پیروزی در 10 بازی آسیایی می‌رسیم که مسئله‌ای عجیب و باورنکردنی در کارنامه سرمربی 55 ساله پرسپولیس است.

فرمت لیگ نخبگان به این صورت است که از مجموع 12 تیم، 8 تیم راهی مرحله حذفی می‌شوند و 4 تیم آخر از رقابت حذف خواهند شد. اگر پرسپولیس با همین فرمان در آسیا جلو برود، قطعا کار سختی برای صعود به مرحله بعد خواهد داشت.

معلوم نیست دقیقا ایراد کار گاریدو کجاست که اینچنین او را در آسیا ناکام گذاشته، ولی مربی اسپانیایی باید چندین بار بازی‌های تیمش را مرور و آنالیز کند تا سریع‌تر به رفع باگ‌ها و گره‌های تیمش بپردازد.

7474