تیر دروازه علیه فوتبال ایران؛ این قصه تمام شدنی نیست!

تیر دروازه علیه فوتبال ایران؛ این قصه تمام شدنی نیست!

پایگاه خبری فوتبالی- ضربه دقیقه 5+90 عالیشاه به تیر دروازه السد خورد تا پرسپولیس نتواند از شکست مقابل این تیم فرار کند.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در سومین مسابقه‌اش در لیگ نخبگان آسیا در ورزشگاه جاسم بن حمد مقابل تیم السد قطر قرار گرفت و علیرغم بازی خوبی که انجام داد و موقعیت‌های زیادی که خلق کرد با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

پرسپولیس در هر دو نیمه تیم برتر زمین بود و بارها می‌توانست دروازه السد را باز کند. اما بی‌دقتی بازیکنان این تیم و البته بدشانسی آنها اجازه نداد به گل برسند. در مقابل السد با موقعیت‌های گل کمتر و از روی یک فرصت نه چندان جدی به شکلی تصادفی به گل رسید و با حفظ همان گل توانست 3 امتیاز ارزشمند این مسابقه را به دست بیاورد.

بهترین فرصت پرسپولیس در دقیقه 5+90 از دست رفت. جایی که امید عالیشاه از سمت چپ زمین به سمت پشت محوطه جریمه السد حرکت کرد و یک شوت فنی و کات‌دار زد که توپ در کمال بدشانسی به تیرک افقی دروازه السد برخورد کرد و به بیرون رفت. 

این برای چندمین بار در سال‌های اخیر است که برخورد توپ به تیرک دروازه فرصت زدن گل‌های مهم و حیاتی را از تیم‌های ایرانی می‌گیرد. آخرین مورد قبل از شوت امروز عالیشاه، ضربه علیرضا جهانبخش در آخرین دقیقه وقت‌های تلف شده بازی ایران و قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا بود که به تیرک عمودی خورد و به بیرون رفت.

چند سال پیش در جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا هم بازی ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی به پنالتی کشیده شد که اخرین ضربه پنالتی ایران را وحید امیری زد اما ضربه او به تیرک عمودی خورد و باعث حذف ایران شد.

اخیرا این اتفاق به شکلی عجیب برای تیم ملی فوتسال ایران هم رخ داد. در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2024 ازبکستان، تیم ملی ایران مقابل تیم ملی مراکش قرار گرفت که تا ثانیه آخر با نتیجه 4 بر 3 از حریف عقب بود. درست یک ثانیه به پایان بازی داور یک خطا به سود ایران گرفت که این تصمیم یک پنالتی از نقطه دوم را برای ایران به ارمغان داشت اما ضربه سجاد یوسف‌خواه به شکلی عجیب و ناباورانه به تیر عمودی خورد و به بیرون رفت و ایران در این مرحله حذف شد!

حالا با شوت عالیشاه که در دقیقه 5+90 به تیر دروازه خورد و به بیرون رفت دوباره کابوس تیرک دروازه برای فوتبالدوستان ایرانی زنده شد.

1359