السد یک - پرسپولیس صفر| این سد شکستنی نبود/ سه بازی، یک امتیاز؛ پرسپولیس کجایی؟!

السد یک - پرسپولیس صفر| این سد شکستنی نبود/ سه بازی، یک امتیاز؛ پرسپولیس کجایی؟!

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیسی‌ها مصاف با السد قطر را با نتیجه 1-0 واگذار کردند.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب هفته سوم لیگ نخبگان آسیا، السد از ساعت 19:30 امروز در قطر میزبان پرسپولیس بود.

پرسپولیسی‌ها از دو بازی قبلی خود در لیگ نخبگان تنها یک امتیاز دشت کرده بودند و لذا این بازی اهمیت زیادی برای قرمزهای ایران داشت. پرسپولیس بازی را تهاجمی‌تر از از السد آغاز کرد و در بسیاری از دقایق تیم برتر میدان بود، اما فرصت‌سوزی مهاجمان سبب شد توپ راهی به دروازه السد پیدا نکند. 

از بارزترین موقعیت‌هایی که برای پرسپولیس از دست رفت، می‌توان به دقیقه 37 بازی اشاره کرد که با اشتباه مهلک مدافعان السد، توپ مقابل پای لوکاس ژوائو قرار گرفت. اما مهاجم پرسپولیس ضربه آرام و بی‌دقتی به توپ نواخت که توسط مشعل برشام (دروازه‌بان السد) دفع شد.

در دقایق تلف شده نیمه اول، یک کرنر برای السد به دست آمد که اکرم عفیف از جناح راست توپ را به روی دروازه پرسپولیس فرستاد. در پی اشتباه دسته‌جمعی مدافعان پرسپولیس، توپ سرگردان در محوطه جریمه افتاد و با ضربه ماتئوس اوریبه به گل اول السد تبدیل شد.

در نیمه دوم، باز هم بازیکنان پرسپولیس موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کردند، اما گویا امشب شب نماینده ایران نبود و با خوش‌شانسی قطری‌ها هیچ توپی به دروازه راه پیدا نکرد. در آخرین دقایق بازی، شوت فوق‌العاده عالیشاه از راه دور هم به تیر افقی دروازه برخورد کرد تا سد السد قابل شکستن نباشد.

در نهایت شاگردان گاریدو این دیدار را با نتیجه 1-0 واگذار کردند تا پرسپولیس از مجموع سه دیدار خود در لیگ نخبگان، تنها یک امتیاز کسب کرده باشد.

هفته سوم لیگ نخبگان آسیا

السد قطر - پرسپولیس 

دوشنبه ۳۰ مهر ساعت ۱۹:۳۰

ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه

ترکیب السد

مشعل برشام، محمد کامارا (۲+۹۰-مصطفی مشعل)، طارق سلمان، پائولو سیلوا (۷۹-محمد وعد)، بوئلام خوخی، کریستو پرز (۷۱-علی هاشم)، گیلرمه تورس، موخیکا (۷۱-حسن الهیدوس)، رومن سایس، اکرم عفیف، آندرس ویا

سرمربی: فلیکس سانچز

ترکیب پرسپولیس

الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، فرشاد فرجی (۴۵-سهیل صحراییمسعود ریگی (۶۵-سروش رفیعیمیلاد سرلک، وحید امیری (۶۵-فرشاد احمدزادهعلی علیپور، امید عالیشاه، لوکاس ژوائو (۷۹-عیسی آل کثیر)

سرمربی: خوان کارلوس گاریدو

شرح گل

السد یک - پرسپولیس صفر (دقیقه ۲+۴۵؛ ماتئوس اوریبه): سانتر اکرم عفیف از روی نقطه کرنر با اشتباه مدافعان پرسپولیس همراه شد و توپ در شلوغی محوطه جریمه جلوی پای مهاجم السد افتاد و ماتئوس اوریبه توپ را دور از دستان گندوز به گوشه دروازه فرستاد.

گل اول السد به پرسپولیس

کارت زرد

السد: رومن سایس (۲۶)، طارق سلمان (۷۳)، علی هاشم (۸۳)

پرسپولیس: مسعود ریگی (۵۵)

لحظات حساس

دقیقه ۴: حرکت خوب و پاس در عرض ژوائو با شوت امید عالیشاه در شرایط نامتعادل همراه شد و مشعل برشام توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۱۱: با پاس خوب عالیشاه، مسعود رسگی یک شوت ناگهانی و محکم را راهی دروازه حریف کرد و توپ نفسگیر از بالای دروازه مشعل بیرون رفت.

دقیقه۱۶: شوت فنی گیلرمه از پشت محوطه با شیرجه خوب گندوز مهار شد و در ریباند هم السدی‌ها نتوانستند از توپ استفاده کنند.

دقیقه ۲۷: ارسال عالیشاه از روی ضربه ایستگاهی که با ناهماهنگی پورعلی گنجی و لوکاس ژوائو این موقعیت از دست رفت و هیچ کدام نتوانستند سر بزنند.

دقیقه ۳۳: ضدحمله خوب پرسپولیس از سمت چپ یک موقعیت خوب را فراهم کرد اما شوت علیپور بلاک شد و این فرصت، راهی به چارچوب پیدا نکرد.

دقیقه ۳۷: بهترین فرصت برای پرسپولیس روی اشتباه خط دفاعی السد به وجود آمد و موقعیتی عالی برای ژوائو خلق شد. او بعد از دریبل سایس یک شوت آرام و بد را در موقعیت تک به تک به پای برشام زد و شوت ریگی در ریباند توسط گیلرمه از روی خط برگشت داده شد.

دقیقه ۵۰: پاس عالی برای عفیف می‌رفت که او را در موقعیت تک به تک قرار بگیرد اما گندوز فوق العاده بیرون آمد و با یک تکل خوب توپ او را زد.

دقیقه ۵۶: پرتاب بلند به محوطه السد با ضربه سر ژوائو همراه شد و توپ سپس به سر سهیل صحرایی خورد و خطرناک از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۶۳: فرصت عالی برای السد روی حرکت در عمق که شوت پائولو سیلوا را گندوز با پا راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۶: حمله خطدناک پرسپولیس به سمت چپ فرستاده شد و ضربه میلاد محمدی به مدافعین السد خورد و خطر دفع شد.

دقیقه ۶۸: شوت از راه دور سروش رفیعی توسط برشام برگشت داده شد.

دقیقه ۷۰: کرنر پرسپولیس توسط مدافعین برگشت داده شد و شوت روی پای عالیشاه نفسگیر بیرون رفت‌.

دقیقه ۷۴: فرصت خوب برای پرسپولیس که شوت احمدزاده به کرنر رفت اما فرشاد اعتقاد به هند پنالتی داشت که کمک داور ویدیویی آن را رد کرد.

دقیقه ۷۷: پاس در عمق سروش برای ژوائو فرصت خوبی را مهیا کرد اما پائولو سیلوا به مهاجم سرخ‌ها برخورد کرد و مدافع السد در این صحنه مصدوم شد.

دقیقه ۴+۹۰: ارسال برای علیپور که مهاجم پرسپولیس به شکل قیچی برگردان ضربه زد اما شوتش در چارچوب قرار نگرفت.

دقیقه ۵+۹۰: موقعیت عالی برای پرسپولیس روی حرکت پا به توپ عالیشاه و شوت فوق العاده او که شوت او در کمال ناباوری به تیرک افقی خورد و بیرون رفت.

شما می‌توانید خلاصه این دیدار را در زیر تماشا کنید.

خلاصه بازی السد 1-0 پرسپولیس

7474