رویارویی‌های پرسپولیس و السد؛ قسمت هشتم (ویدیو)

رویارویی‌های پرسپولیس و السد؛ قسمت هشتم (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی - اولین بازی هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ الیت، رویارویی السد و پرسپولیس در قطر است.

به گزارش فوتبالی، دو تیمی که پیش از این 7 بار برابر هم قرار گرفتند و چنین نتایجی را ثبت کرده‌اند: 4 برد پرسپولیس، یک مساوی و 2 باخت. در این بازیها، 7 گل پرسپولیس زده و 5 بار هم دروازه‌شان توسط السد باز شده است. السد در 2 بازی قبلی با العین در امارات، یک یک مساوی کرده و استقلال را در قطر 2 صفر شکست داده است. پرسپولیس در هفته اول با یک گل به الاهلی در عربستان باخت و در هفته دوم هم نتوانست پاختاکور را در تهران شکست دهد و فقط صاحب یک امتیاز شد.

1 و 2- مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2018

دو تیم در گروه سوم در کنار نسف ازبکستان و الوصل امارات قرار گرفتند و درنهایت هم پرسپولیس، اول شد و السد، دوم و هر دو تیم صعود کردند. بازی رفت را السد در خانه‌اش 3 یک برد. سیامک نعمتی در دقیقه 4+90 برای قرمزها گل زد. در بازی برگشت، پرسپولیس با یک گل برنده شد. تک گل این بازی را مرتضی پورعلی‌گنجی در دقیقه 3 به اشتباه وارد دروازه خودی کرد.

3 و 4- نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2018

دو تیم با شکست دادن نماینده کشور مقابل به فینال لیگ قهرمانان در منطقه غرب رسیدند. پرسپولیس، الدحیل را حذف کرد و السد برابر استقلال موفق بود. بازهم السد، میزبان بازی رفت بود ولی این بار خبری از برد نبود. پنالتی دقیقه 85 علی علیپور، رای به برتری پرسپولیس داد. در بازی برگشت، دو تیم به تساوی یک یک در ورزشگاه آزادی رضایت دادند. این همان دیداری است که در دقایق پایانی‌اش، بیرانوند با یک واکنش خیره‌کننده ضربه سر ژاوی را دفع کرد. پرسپولیس دقیقه 17 گل خورد ولی ضربه دقیق دقیقه 50 سیامک نعمتی روی ارسال منشا، بازی را مساوی و قرمزها را راهی دیدار فینال کرد.

رویارویی‌های پرسپولیس و السد

5 و 6- مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2019

این بار گروه چهارم، میزبان پرسپولیس، السد، الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان بود. با نتایجی که رقم خورد، السد با 10 و الاهلی با 9 امتیاز صعود کردند و پرسپولیس با 7 امتیاز، قعرنشین شد. السد در بازی رفت و در خانه خودش با گل دقیقه 5+90 بغداد بونجاح برنده شد. گلی که در شرایط آفساید به ثمر رسید ولی مردود اعلام نشد. در بازی برگشت پرسپولیس با 2 گل ترابی و علیپور به برتری رسید. همان گل آفساید، معادلات گروه را به ضرر قرمزها کرد. بدون آن گل، پرسپولیس و السد 8 امتیازی می‌شدند و به دلیل برتری در بازی رودررو، پرسپولیس به عنوان تیم دوم صعود می‌کرد و السد حذف می‌شد.

7- یک‌هشتم لیگ قهرمانان آسیا 2020

پرسپولیس به عنوان تیم اول گروه سوم و السد به عنوان تیم دوم گروه چهارم در مرحله یک‌هشتم برابر هم قرار گرفتند. دیداری که به صورت تک بازی برگزار شد. بازی تا دقیقه 88 گل نداشت و همه منتظر سوت پایان و وقت‌های اضافه بودند که عیسی آل کثیر، دروازه سعد الشیب را باز کرد و قرمزها را به مرحله بعدی فرستاد. او در صحنه گل، از اکرم عفیف به عنوان مامور مهارش، گذشت و ارسال کرنر عالیشاه را زودتر از بونجاح روی تیر اول با یک ضربه سر درخشان به تور دروازه رساند. 

5390