چالش‌های بزرگ سازمان لیگ برای برنامه‌ریزی لیگ بیست‌وچهارم

چالش‌های بزرگ سازمان لیگ برای برنامه‌ریزی لیگ بیست‌وچهارم

پایگاه خبری فوتبالی- برنامه ریزی مسابقات بیست و چهارمین دوره لیگ برتر با چهار چالش بزرگ مواجه شده است.

به گزارش فوتبالی، برنامه ریزی بیست و چهارمین دوره لیگ برتر سخت تر و پرچالش تر از ادوار گذشته  لیگ شده است. اولین و بزرگ ترین چالش این فصل لیگ برتر آماده نبودن بسیاری از ورزشگاه های کشور از جمله آزادی، نقش جهان اصفهان و... بود. به طوریکه هنوز هم دو تیم استقلال و پرسپولیس نمی توانند در ورزشگاه خانگی خود میزبان باشند و در ورزشگاه شهدای شهر قدس بازی می کنند. ورزشگاه تختی هم هنوز به طور کامل تکمیل نشده و حتی تیم ملی هم برای میزبانی از حریفان بین المللی خود با مشکلات زیادی مواجه بود.

دومین چالش برنامه ریزی که البته این یکی چالشی شیرین محسوب می شود حضور 4 تیم ایرانی در دو لیگ نخبگان  آسیا و لیگ سطح دو قهرمانان است. در فصول گذشته گاهی شاهد بودیم که یک یا دو تیم به دلایل نقص مدارک یا مشکلات دیگر مجوز حضور در آسیا را دریافت نمی کردند اما اکنون استقلال، پرسپولیس، سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز در دو لیگ متفاوت بین المللی حضور دارند.

سومین چالش برنامه ریزی برای مسابقات لیگ برتر کشورمان برگزاری مسابقات تیم ملی و و نمایندگان کشورمان در کشور ثالث شده که وقت، انرژی و هزینه زیادی از فوتبال ما می گیرد. از سویی دیگر فرمت جدید مسابقات لیگ نخبگان آسیا در دور مقدماتی نیز  چهارمین چالش مهم پیش روی امیرحسین روشنک مسئول لیگ برتر سازمان لیگ قرار داده است.

روشنک که سال ها تجربه حضور در کمیته مسابقات و برگزاری مسابقات جام حذفی را دارد در تلاش است تا برنامه 5 هفته پایانی دور رفت لیگ برتر را با کمترین وقفه و بهترین حالت ممکن طرح ریزی کند ولی در فرمت جدید لیگ نخبگان دور مقدماتی به جای 6 هفته 8 هفته طول می کشد ! از سویی دیگر سازمان لیگ می خواهد بهترین شرایط را برای هر 4 نماینده ایران در آسیا فراهم کند و به این تیم ها به چشم ملی نگاه می کند و به همین دلیل هم در همین هفته رقابت های تراکتور، پرسپولیس و سپاهان مقابل حریفان لغو شد و استقلال هم که شرایط مشابهی داشت به خواست خودش به مصاف ذوب آهن اصفهان رفت.

به هر حال به جز مسابقات معوقه در هفته های گذشته و 5 هفته تا پایان نیم فصل یک مسابقه مهم دیگر هم هنوز هست و آن دیدار سوپرجامی است که باید بین پرسپولیس و سپاهان برگزار شود که احتمالا این مسابقه در بین دو نیم فصل برگزار خواهد شد مسابقه ای که هم ارزش یک جام را دارد و هم بسیار مهیج خواهد بود.

به این ترتیب مسئولیت برنامه ریزی برای مسابقات لیگ برتر بیست و چهارم یکی از سخت ترین برنامه ریزی ها و طراحی هاست ولی مجموعه سازمان لیگ و مدیرانش بخصوص امیرحسین روشنک در تعامل مثبت وموثر با باشگاه ها می خواهند بهترین برنامه ممکن را برای ادامه لیگ طرح ریزی کنند.

7474