تکرار یک اتفاق جالب در لیگ برتر بعد از 7 سال

تکرار یک اتفاق جالب در لیگ برتر بعد از 7 سال

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از نزدیک به 7 سال، مربی هر 4 تیم بزرگ و مدعی لیگ برتر ایران، غیر بومی و خارجی هستند. 

به گزارش فوتبالی، این اتفاق، یکی از خروجی‌های جالب انتخاب پیتسو موسیمانه به عنوان سرمربی جدید استقلال است تا حالا استقلال مثل پرسپولیس، سپاهان و تراکتور از سرمربی خارجی استفاده کند.

آخرین باری که این تیم به صورت همزمان سرمربی خارجی داشتند، به لیگ هفدهم و سال  1396 برمی‌گردد. در مقطعی کوتاه و تقریبا یک‌هفته‌ای، سرمربی هر 4 تیم مربوطه، خارجی بودند. پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ کروات، استقلال با وینفرد شفر آلمانی، تراکتور با ساغلام ترکیه‌ای و سپاهان هم با زلاتکو کرانچار مربی فقید کروات در لیگ برتر حضور داشتند.

در آن فصل پرسپولیس با 64 امتیاز در پایان فصل قهرمان شد و استقلال با 54 امتیاز در رده سوم ایستاد. اما تراکتور و سپاهان فصل فاجعه‌باری داشتند. تراکتور 34 امتیاز در رده دهم ایستاد و سپاهان با 29 امتیاز چهاردهم شد و یکی از بدترین نتایج تاریخش را گرفت.

حالا این اتفاق، بعد از نزدیک به 7 سال دوباره تکرار شده و این بار قطعا بیشتر از یک هفته دوام خواهد آورد. پرسپولیس با هدایت خوان کارلوس گاریدوی اسپانیایی، استقلال با سکان‌داری پیتسو موسیمانه اهل آفریقای جنوبی، سپاهان با هدایت محمد مورایس پرتغالی و تراکتور با هدایت دراگان اسکوچیچ کروات از این به بعد به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

اما نکته این است که وضعیت هر 4 نفر در حال حاضر متفاوت است. موسیمانه هنوز کارش را به صورت رسمی در استقلال آغاز نکرده است. درباره گاریدو گفته می‌شد ممکن است از اسپانیا به ایران برنگردد اما برگشت. مورایس در اصفهان محبوبیتش را تا حد زیادی از دست داده است. تنها اسکوچیچ است که بدون هیچ حرف و حدیثی به کارش در تراکتور مشغول است.

7899