رای بیرانوند فقط برای مصاحبه غیر فنی است؛ رای پرونده ادعای پرداخت رشوه هنوز صادر نشده!

رای بیرانوند فقط برای مصاحبه غیر فنی است؛ رای پرونده ادعای پرداخت رشوه هنوز صادر نشده!

پایگاه خبری فوتبالی- دردسرهای مصاحبه عجیب دروازه‌بان ملی‌پوش تراکتور تازه شروع شده است.

به گزارش فوتبالی، روز 28 مهر بود که سایت فدراسیون فوتبال رای پرونده شکایت پرسپولیس از علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم تراکتور به دلیل ادعای پرداخت رشوه به هیت مدیره باشگاه پرسپولیس صادر کرد. کمیته انضباطی طبق این رای بیرانوند را دو میلیارد تومان جریمه و یک جلسه از همراهی تیم خود محروم کرد. اما در صورت عذرخواهی، محرومیت او به حالت تعلیق در خواهد آمد. 

اعلام رای با انتقاد شدید پرسپولیسی‌ها و البته خیلی از اهالی فوتبال در ایران روبرو شد. چرا که به نظر می‌رسید با این رای راه برای تکرار جرائمی مثل اتهام رشوه باز شده است. به این شکل که هر فردی می‌تواند به فرد دیگری اتهام بزند و بعد هم با عذرخواهی خطر جریمه و محرومیت را از خودش دور کند! 

اما نکته‌ای که در این رای چندان دیده نشد و حاشیه‌هایی را هم به وجود آورد این بود که این رای صرفا به دلیل انجام مصاحبه غیرفنی و حاشیه‌ساز توسط بیرانوند برای او صادر شده است. در انتهای همان رای هم نوشته شده است که پرونده جهت رسیدگی به ادعای مطروحه مبنی بر پرداختِ صورت گرفته به شخص خارج از هیات مدیره پرسپولیس در کمیته مفتوح خواهد بود.

در متن رای چند نکته مهم وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است. اول این که بیرانوند طبق ادعای خودش مبلغی را به شخصی «خارج از هیات مدیره» پرسپولیس پرداخت کرده است. این در حالی است که بیرانوند بعد از بازی تراکتور و فولاد به صراحت اعلام کرده بود که ویدیوی پراخت به هیات مدیره پرسپولیس را منتشر خواهد کرد. 

اما محمد حسنوند عضو کمیته انضباطی در این باره به تسنیم گفته است: " خود بازیکن هم اقرار کرد که عبارت «هیات مدیره» را به اشتباه به کار برده و شخص مورد نظر او عضو هیات مدیره نبوده است. به همین دلیل به خاطر اینکه او در مصاحبه او از عنوان هیات مدیره استفاده کرده، به دلیل نشر اکاذیب یک جلسه محروم شده است."

بنابراین و بر خلاف تصور عموم این رای صرفا جریمه مصاحبه غیر فنی و حاشیه‌ساز است. حسنوند در این باره هم گفته است: "اینکه گفته می‌شود در مورد اتهام رشوه اظهار نظری نشده، همان طور که در متن رأی اعلام گفتیم، این بخش مفتوح و در حال رسیدگی است. مساله‌ای مطرح شده و گفته‌اند که شیرینی داده‌اند که این پرونده همچنان در حال رسیدگی است. حال اینکه چه اتفاقی افتاده و آیا این موضوع صحت دارد یا خیر باید رسیدگی شود. ضمن این که ما هم شنیدیم دادسرا هم اعلام جرم کرده و در حال بررسی پرونده هستند."

جمله آخر حسنوند هم امروز تایید شد. خبرگزاری میزان اعلام کرده است که در پی شکایت باشگاه پرسپولیس و اعضای وقت هیات مدیره این باشگاه از علیرضا بیرانوند به اتهام افترا و نشر اکاذیب و ادعای پرداخت رشوه، تحقیقات در مورد این پرونده در دادسرای تهران آغاز شده و در حال انجام است.

این خبر ظرف چند ساعت، برای دروازه‌بان ملی‌پوش تراکتور اصلا خوشایند نیست. احتمالا برای همین هم هست که او یک استوری مفهمومی و واکنشی در صفحه اینستاگرام خودش منتشر کرده است. بیرانوند در این استوری با انتشار تصویری از تمریناتش در تراکتور نوشت: "چه دنیای عجیبی شده. همه می‌گویند حرف دلت را بزن اما هر وقت حرف دلم را زدم، دل همه را زدم."

1359