27 مهر و روز نحس پاییزی برای استقلال؛ 28 سال پیش هم در همین روز باخته بود!

27 مهر و روز نحس پاییزی برای استقلال؛ 28 سال پیش هم در همین روز باخته بود!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال در تاریخی که به ذوب آهن باخت چند سال پیش هم متحمل یک شکست مهم شده بود.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته در فوتبال باشگاهی ایران اتفاق عجیبی افتاد و استقلال که در هفته هشتم لیگ برتر در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان ذوب آهن بود پس از تساوی بدون گل در نیمه اول، در نیمه دوم 3 گل از میهمانش دریافت کرد و شکست سنگینی را متحمل شد.

استقلال در حالی این شکست تلخ و سنگین را پذیرفت که هواداران این تیم توقع داشتند پس از پیروزی مقابل هوادار در بازی قبلی، تیم‌شان در این بازی هم پیروز شود و اجازه ندهد فاصله با صدر جدول بیشتر شود. اما در عمل اتفاق دیگری رخ داد و استقلال یکی از تلخ‌ترین و سنگین‌ترین‌ شکست‌هایش در سال‌های اخیر را تجربه کرد.

درباره این بازی و این شکست نکته جالبی وجود دارد که به تاریخ برگزاری آن مربوط است. شکست سنگین استقلال در روز بیست و هفتم مهر ماه 1403 رخ داد و خاطر هواداران این تیم را مکدر کرد.

اما دقیقا 28 سال پیش هم در همین تاریخ استقلال یک شکست تلخ را تجربه کرده است. البته آن شکست اصلا سنگین و پرگل نبود و فقط با یک گل رقم خورد اما تلخی‌اش آنجا بود که در مقابل رقیب دیرینه یعنی پرسپولیس به دست آمد.

آن روز دربی شماره 42 در دورِ رفتِ ششمین دوره لیگ آزادگان بین دو تیم پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار شد که در پایان پرسپولیس موفق شد با تک‌گل ادموند بزیک در دقیقه 87 به پیروزی برسد.

شکست استقلال در دربی 42 در 27 مهر 1375</span>

ویژگی مهمی که این شکست برای استقلال داشت این بود که نوار شکست ناپذیری این تیم در دربی را پاره کرد. استقلال آخرین بار در 17 آذر 1368 با گل رضا عابدیان مغلوب پرسپولیس شده بود.

بعد از آن شکست، استقلال در 10 دربی مقابل پرسپولیس شکست نخورد. سهم استقلال در آن 10 دربی 5 برد و 5 تساوی بود. اما بالاخره در 27 مهر 1375 و پس از 7 سال و 10 ماه و 9 روز این طلسم شکست و استقلال به پرسپولیس باخت.

1359