ماه‌های دور از خانه؛ ایران 5 بازی متوالی میهمان است!

ماه‌های دور از خانه؛ ایران 5 بازی متوالی میهمان است!

پایگاه خبری فوتبالی- دومین میزبانی واقعی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی در آخرین روز سال رقم خواهد خورد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران سه‌شنبه شب چهارمین بازی خودش در مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 را در شهر دبی انجام داد و موفق شد تیم ملی قطر را با نتیجه 4 بر یک شکست بدهد.

با این پیروزی ایران 10 امتیازی شد و به خاطر پیروزی پرگلی که به دست آورد در آیتم تفاضل گل هم وضعیت بهتری نسبت به ازبکستان پیدا کرد و بالاخره به صدر جدول گروه A صعود کرد.

این اتفاق در حالی رخ داده که تیم ملی ایران فقط در یکی از بازی‌هایش میزبان بوده است. شاگردان امیر قلعه‌نویی در بازی اول در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان قرقیزستان بودند و در زمین چمنی که وضعیت خوبی نداشت با یک گل به برتری رسیدند.

تیم ملی برای برگزاری بازی دومش در این مرحله به شهر العین رفت و توانست تیم ملی امارات را در ورزشگاه هزا بن زاید با یک گل شکست بدهد. بازی سوم تیم ملی هم در ورزشگاه بنیادکار مقابل تیم ملی ازبکستان برگزار شد که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم ملی قرار بود برای بازی چهارم مقابل تیم ملی قطر در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد میزبان باشد. اما با تصمیم AFC این بازی هم به دبی منتقل شد که طی آن شاگردان قلعه‌نویی موفق شدند با نتیجه 4 بر یک به پیروزی برسند. این یعنی تیم ملی 3 بازی از 4 بازی خودش را در خارج از ایران برگزار کرده است.

حاال نکته عجیب این است که دو بازی بعدی ایران در این مرحله هم در خارج از ایران برگزار خواهد شد. بازی پنجم تیم ملی مقابل کره شمالی است که قرار است روز 24 آبان ماه در کشور لائوس و به میزبانی کره شمالی برگزار شود. 

تیم ملی در ششمین بازی باید به بیشکک برود تا در ورزشگاه «دولن اومورزاکوف» مقابل تیم ملی قرقیزستان قرار بگیرد. زمان برگزاری این مسابقه هم 29 آبان است. تازه در بازی هفتم است که بالاخره نوبت به میزبانی ایران می‌رسد. در آخرین روز سال یعنی 30 اسفند 1403 و احتمالا در ورزشگاه آزادی. البته اگر AFC دوباره تصمیم عجیب و غریبی نگیرد. 

به این ترتیب تیم ملی بعد از بازی اول مقابل قرقیزستان که در روز 15 شهریور برگزار شد حدود 6 ماه و نیم میزبانی در ایران را تجربه نخواهد کرد. با این وضعیت تیم ملی در مسابقاتش نتایج بسیار خوبی گرفته است. 

1359