چرا توماس توخل انتخاب خوبی برای تیم ملی انگلیس است؟

چرا توماس توخل انتخاب خوبی برای تیم ملی انگلیس است؟

پایگاه خبری فوتبالی- توماس توخل امروز به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انگلیس انتخاب شد و قرار است در جام جهانی 2026 روی نیمکت مربی‌گری سه شیرها بنشیند.

به گزارش فوتبالی، سرمربی آلمانی سابق تیم‌های پاری سن ژرمن، چلسی و بایرن مونیخ امروز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انگلیس معرفی شد. این نخستین تجربه ملی توماس توخل است و باید دید در چنین عرصه‌ای چگونه عمل می‌کند. دوران او در عرصه باشگاهی افتخارات زیادی را به همراه داشت. اما آیا این سرمربی می‌تواند در مقام سرمربی تیم ملی انگلیس موفق باشد؟ در این مطلب نکات مثبت توخل در این تجربه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آشنایی توخل با فوتبال انگلیس

یکی از دوران‌های درخشان توماس توخل در دوران مربی‌گری او روی نیمکت چلسی رقم خورد، جایی که او به همراه تیم جوان آبی‌ها توانست به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کند. او در حالی این تیم را به عنوان قهرمانی رسانده بود که پیش از او فرانک لمپارد نتایج چندان خوبی به دست نیاورده بود، اما توخل توانست اوضاع چلسی را سر و سامان ببخشد. او شناخت خوبی از فوتبال انگلیس و اتمسفر این کشور دارد و احتمالا این فضا برای جدید نخواهد بود.

مرد آلمانی، استاد موفقیت در تورنمنت‌ها

عملکرد توماس توخل در تورنمنت‌ها همواره بهتر از مسابقات لیگ بوده است. شاید نمایش بایرن مونیخ زیر نظر او گواه همین سخن باشد، جایی که او در بوندسلیگا سوم شد اما توانست با بایرن مونیخ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد و در دقایق آخر از رسیدن به فینال باز ماند. حالا او می‌تواند در جام جهانی و یورو نیز عملکرد خوب خود در تورنمنت‌ها را تکمیل کند.

1428