موثرترین بازیکنان رقابتهای انتخابی جام جهانی در قاره آسیا؛ با حضور طارمی و آزمون

موثرترین بازیکنان رقابتهای انتخابی جام جهانی در قاره آسیا؛ با حضور طارمی و آزمون

پایگاه خبری فوتبالی- سردار آزمون با 9 تاثیر و مهدی طارمی با 10 تاثیر در بین موثرترین بازیکنان رقابتهای انتخابی جام جهانی در قاره آسیا حضور دارند. 

به گزارش فوتبالی، هفته چهارم رقابت های مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا دیشب به پایان رسید و چهره تیمهای صعودکننده از این مرحله به جام جهانی ، تا حدود زیادی مشخص شد. از ابتدای این رقابتها و تا پایان هفته چهارم، 8 بازیکن در بین سایرین، بیشترین تاثیر را بر روی عملکرد تیم‌هایشان از نظر گلزنی و گلسازی داشته‌اند که نگاهی داریم به این 8 نفر و آمار آنها.  

1- یزان النعیمات

مهاجم 25 ساله تیم ملی اردن که در باشگاه العربی قطر توپ می‌زند، در 12 بازی انتخابی جام جهانی حضور داشته و با ثبت 7 گل و 5 پاس گل و در مجموع 12 تاثیر مستقیم روی گلهای تیمش، موثرترین بازیکن این رقابتها در قاره کهن بوده است.   

2- معز علی  

مهاجم 28 ساله تیم ملی قطر، 8 بار برای عنابی‌ها در این مسابقات به میدان رفته و موفق شده 10 گل و 1 پاس گل بدهد تا با 11 تاثیر روی گلهای تیمش، در رتبه دوم قرار گیرد.   

3- سون هیونگ مین 

ستاره 32 ساله تیم ملی کره جنوبی که در لیگ جزیره و تاتنهام حضور دارد، در 10 بازی تیم ملی کره در این مسابقات به میدان رفته و آمار 8 گل و 3 پاس گل را تا اینجا ثبت کرده است.

4- اکرم عفیف  

وینگر چپ السد قطر و تیم ملی قطر که دیشب نتوانست کار خاصی جلوی تیم ملی ایران انجام دهد، در 8 بازی از رقابتهای انتخابی جام جهانی 2026 در ترکیب قطر حاضر بوده و با مجموعا 10 گل و پاس گل در رتبه چهارم موثرترین‌های قاره آسیا قرار دارد.  

5- آیسا یوئدا  

مهاجم ژاپنی تیم فاینورد هلند هم 8 بار با پیراهن تیم ملی ژاپن در این دوره از مسابقات حاضر بوده و 8 گل و 2 پاس گل داده است.

6- مهدی طارمی  

مهاجم اینتر ایتالیا، در تمامی مسابقات تیم ملی ایران در این رقابت ها به صورت فیکس بازی کرده و در 10 دیدار موفق به ثبت 6 گل و 4 پاس گل شده است تا با 10 تاثیر روی گلهای ایران، تاثیرگذارترین ملی‌پوش ایرانی و ششمین بازیکن موثر آسیایی باشد.  

7- جونیا ایتو

وینگر راست شاغل در لیگ یک فرانسه در 5 مسابقه برای تیم ملی ژاپن در انتخابی جام جهانی، 8 پاس گل داده و 1 گل زده است.  

8- سردار آزمون

بهترین بازیکن دیدار دیشب ایران و قطر که برای شباب الاهلی امارات توپ می‌زند، با نمایش بسیار خوبی که جلوی قطر داشت، به آمار 6 گل و 3 پاس گل در 9 دیدار مرحله انتخابی جام جهانی در قاره آسیا رسیده است.

7899