باشگاه قدرتمند فوتبال پرتغال تعلیق می‌شود؟

باشگاه قدرتمند فوتبال پرتغال تعلیق می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - دادستانی پرتغال روز سه شنبه، بنفیکا و مدیر سابقش لوئیز فلیپه ویرا را به تخلفاتی در زمینه فساد متهم کرد و خواستار تعلیق ورزشی کامل این باشگاه شد. بر اساس این درخواست، بنفیکا باید از کل تورنمنت ها کنار گذاشته شود.

به گزارش فوتبالی، وزارت دادگستری پرتغال دربیانیه ای، بنفیکا را به ده تخلف در زمینه فساد به خاطر رفتارهای غیرورزشی و تخلف مالیاتی بین سالهای 2016 تا 2019 متهم کرده است. در حقیقت بنفیکا سعی کرده که از طریق پولشویی، درآمدهای خود را قایم کند و مالیات کمتری را بپذیرد. به گفته دادستانی، آنها در حساب های خود، مبالغ جعلی پرشماری را اعلام کرده اند  و حساب های مالیاتی خود را حسابی دستکاری کرده اند. 

باشگاه بنفیکا در بیانیه ای اعلام کرده است که این اتهامات علیه این باشگاه و مدیر سابقش لوئیز فیلیپه ویرا را بی اساس می داند و از خود دفاع خواهد کرد. البته رسانه های پرتغال گزارش داده اند که باشگاه ویتوریا ستوبال نیز در این پرونده متهم دانسته شده است. این باشگاه زمانی یکی از قدرتمندترین باشگاه های پرتغال بود اما حالا با بحران مالی دست و پنجه نرم می کند و در حال حاضر در لیگ محلی حضور دارد. 

لوئیز فیلیپه ویرا در سال 2021 پس از هجده سال از مدیریت بنفیکا کناره گیری کرد و بعد از آن به خاطر تحقیقاتی در مورد دو شرکت دیگرش توسط پلیس بازداشت شد. وی در چندین پرونده به عنوان متهم حضور داشته است.

4125