10 گل برتر ایران به قطر؛ کلکسیون پر زرق و برق (ویدیو)

10 گل برتر ایران به قطر؛ کلکسیون پر زرق و برق (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی -  رویارویی امروز ایران و قطر، چهارمین بازی دو تیم در مقدماتی جام جهانی 2026 است و شاید بهترین فرصتِ ما برای گرفتن انتقام نیمه‌نهایی جام ملتها. 

به گزارش فوتبالی، تیم ملی تا به حال 26 بار برابر عنابی‌ها قرار گرفته و 45 گل وارد دروازه آنها کرده است. «فوتبالی» با مرور تمامی تصاویر ثبت شده در آرشیوهای مختلف مصاف‌های دو تیم، این فهرست را به عنوان 10 گل برتر تیم ملی برابر قطر انتخاب کرده است.

* اشکان دژآگه

  تساوی 2 بر 2 ایران و قطر در پیش‌مقدماتی جام جهانی 2014 در تهران. اشکان دژآگه در اولین بازی ملی‌اش، بریس کرد. 

شماره 21 در سمت چپ زمین قطر، پشت توپ ایستاد و ضربه پای راستش را با یک قوس دیدنی به پشت قاسم برهان فرستاد و گل دومش را زد.

* محمدحسین کنعانی‌زادگان

  برد 4 صفر تیم ملی برابر قطر در فینال تورنمنت اردن. ارسال کرنر رامین رضاییان از سمت راست، درون محوطه جریمه به کنعانی‌زادگان رسید و او با یک سر محکم و دقیق، جای هیچ واکنشی را برای مشعل برشام باقی نگذاشت.

* علیرضا جهانبخش

  بازی رفت مقدماتی جام جهانی 2018 در تهران و برد 2 صفر تیم ملی. دخالت آندرانیک تیموریان در مرکز زمین، توپ را در سمت راست زمین به جهانبخش رساند. او با یک حرکت عرضی کوتاه و ضربه پای چپ، دروازه قطر را برای دومین بار باز کرد.

* سردار آزمون

  بازی دوم مرحله گروهی جام ملتهای 2015 در استرالیا. توپ با پرس شدید تیموریان به مالکیت تیم ملی درآمد. پاس دژآگه درون محوطه به آزمون رسید. او توپ را با یک کنترل استثنایی و چرخشی 180 درجه‌ای به گوشه دروازه قطر فرستاد.

* احمد آل نعمه

  برد 6 یک تیم ملی در تورنمنت غرب آسیا در ورزشگاه تختی. احمد آل نعمه پشت ضربه آزاد ایستاد. او پس از یک پاس کوتاه، توپ را با قدرت تمام از فاصله حدود 30 متری به سمت دروازه زد که فقط تور توانست جلویش را بگیرد.

10 گل برتر ایران به قطر

* هادی عقیلی

  تساوی یک یک با قطر در پیش‌مقدماتی جام جهانی 2014 در دوحه. کرنر سمت راست زمین را تیموریان زد. توپ حوالی نقطه پنالتی با هجوم هادی عقیلی و ضربه محکمش همراه شد و جای هیچ واکنشی برای دروازه‌بان قطر نگذاشت.

* سردار آزمون

  گل سوم تیم ملی در برد 4 صفر برابر قطر در فینال تورنمنت اردن. پاس پشت پای محبی به میلاد محمدی رسید. ارسال او از سمت چپ، از دو مدافع قطر گذشت و به آزمون رسید و شماره 20 هم با پای چپ و سرضرب توپ را به تور دروازه رساند.

* مهدی مهدوی‌کیا

  برد 3 یک تیم ملی برابر قطر در مقدماتی جام جهانی 2006 در تهران. علی بداوی در سمت چپ زمین صاحب توپ شد. پاس کات‌بک او روی خط محوطه جریمه به مهدوی‌کیا رسید و ضربه محکم شماره 2 بدون هیچ واکنشی به تور رسید.

* میلاد میداودی

  آخرین گل تیم ملی در برد 6 یک برابر قطر. توپ با یک پاس عمقی در پشت مدافعان قطر به میداودی رسید. او هم با آرامش کامل و یک ضربه چیپ زیبا و دقیق، توپ را از بالای سر دروازه‌بان عبور داد و از خط دروازه گذراند.

* علیرضا نیکبخت

  گل اول تیم ملی در برد 3 یک برابر قطر در مقدماتی جام جهانی 2006. توپ روی خط محوطه جریمه به دایی رسید. او با یک پاس عرضی کوتاه، نیکبخت را آماده شوت زدن کرد و ضربه شماره 11 به قدری شدت داشت که پس از برخورد به دست دروازه‌بان، سقف دروازه را فرو بریزد.

5390