بلژیک به دنبال کسب پیروزی مقابل فرانسه بعد از ۴۳ سال

بلژیک به دنبال کسب پیروزی مقابل فرانسه بعد از ۴۳ سال

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی بلژیک، امشب به دنبال کسب اولین پیروزی در دیدارهای رسمی مقابل فرانسه بعد از ۴۳ سال است.

به گزارش فوتبالی، دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه قبل از بازی با بلژیک در گروه A2 لیگ ملت‌ها گفت که تیمش برای دیداری دشوار آماده می‌شود.

بلژیک و فرانسه امشب (دوشنبه) ساعت ۲۲:۱۵ به مصاف یکدیگر می‌روند.

بلژیکی‌ها در ۴۳ سال گذشته به دنبال اولین پیروزی خود در دیدارهای رسمی مقابل همسایه خود هستند. بلژیک آخرین بار در سال ۱۹۸۱ فرانسه را در مقدماتی جام جهانی شکست داد.

از آن زمان، بلژیک دو پیروزی مقابل فرانسوی‌ها در بازی‌های دوستانه داشته، آخرین پیروزی در سال ۲۰۱۵ بود که۴-۳ خارج از خانه پیروز شد.

بلژیکی‌ها ۳ امتیاز با ایتالیای صدرنشین و دو امتیاز کمتر از فرانسه رده دومی در گروه فاصله دارند. حضور بین دو تیم بالای جدول برای صعود از گروه، ضروری است.

شکست خانگی مقابل فرانسه همراه با پیروزی احتمالی ایتالیا مقابل فلسطین اشغالی می‌تواند امید بلژیکی‌ها را برای صعود به مرحله حذفی لیگ ملت‌های اروپا نابود کند.

دشان روز یکشنبه به خبرنگاران گفت ما با یک بلژیک با انگیزه مواجه خواهیم شد، مثل همیشه؛ اما در روز دوشنبه آنها حتی بیشتر از همیشه انگیزه خواهند داشت. قطعا یک رقابت تمام عیار وجود دارد.

وی افزود ما اغلب در مسابقات رسمی با هم روبرو می‌شویم. بنابراین از آنجایی که همسایه هستیم، رقابت وجود دارد اما نه خصومت و کینه، زیرا بازیکنان یکدیگر را می‌شناسند.

۱۰۳۳