مورد عجیب ترابی؛ همیشه دعوت می‌شود اما خیلی کم بازی می‌کند!

مورد عجیب ترابی؛ همیشه دعوت می‌شود اما خیلی کم بازی می‌کند!

پایگاه خبری فوتبالی- مهدی ترابی تقریبا به تمام اردوهای تیم ملی دعوت می‌شود اما معمولا در لیست ۲۳ نفره بازی‌ها حاضر نیست و چند روز قبل از مسابقات از لیست خط می‌خورد.

به گزارش فوتبالی، وینگر چپ حال حاضر تراکتور تبریز، جزو برترین بازی‌سازهای این چند سال اخیر ایران بوده و به اکثر اردوهای تیم ملی هم دعوت شده است اما موردی که بسیار برای او پیش آمده این است که چند روز مانده به بازی‌ها و در زمان اعلام اسامی لیست ۲۳ نفره، از لیست تیم ملی خط می‌خورد و اکثر رسانه‌ها نیز با زدن تیتر خط خوردن ستاره از لیست تیم ملی از این اتفاق یاد می‌کنند.

مهدی ترابی ۳۰ ساله، اولین بار ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ و در مصاف دوستانه با تیم ملی ازبکستان، پیراهن تیم ملی بزرگسالان را بر تن کرد و جالب این که در همان بازی، اولین گل ملی خود را به ثبت رساند.

ترابی اما توفیق چندانی در چند وقت اخیر و با لباس تیم ملی نداشته و حتی از لیست ۲۳ نفره تیم ملی برای بازی مقابل ازبکستان در هفته سوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا نیز خط خورده بود. این اتفاق محدود به بعد از پیوستن او به تراکتور نیست و او حتی وقتی بازیکن پرسپولیس بود؛ هم این نوع از خط خوردن‌ها را به کرات تجربه کرده است تا جایی که حتی در آبان ماه سال ۱۴۰۱ و اردوهای پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، طبق گفته برخی رسانه‌ها او به دلیل نا آماده بودن، حتی نزدیک بود اصلا به تیم ملی برای این رقابت‌ها دعوت هم نشود.

مهدی ترابی تا به امروز برای ۱۰۴ بازی به تیم ملی دعوت شده است که تنها در ۴۹ بازی به میدان رفته و ۳۴ دیدار را از روی نیمکت دنبال کرده و ۲۱ بازی را هم به دلیل قرار نگرفتن در لیست ۲۳ نفره از دست داده است و نکته جالب در مورد بازی‌هایی که به میدان رفته نیز آن است که در ۴۳ بازی یا تعویضی وارد زمین شده یا به صورت بازیکن تعویضی از زمین مسابقه خارج شده و تنها ۶ بار به صورت کامل و نود دقیقه در زمین مسابقه حضور داشته است. او در مجموع در 2080 دقیقه پوشیدن پیراهن تیم ملی، ۷ گل و ۷ پاس گل داشته تا میانگین هر ۱۴۸ دقیقه، یک اثر مستقیم روی گل‌های تیم ملی را به ثبت رسانده باشد.

7899