معمای دفاع راست؛ چه کسی عفیف را مهار می‌‌کند؟

معمای دفاع راست؛ چه کسی عفیف را مهار می‌‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- امیر قلعه‌نویی گزینه‌های زیادی در دفاع راست برای بازی با تیم ملی قطر ندارد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران روز سه‌شنبه از 19:30 در دوبی به مصاف تیم ملی قطر خواهد رفت. این مسابقه قرار بود ابتدا در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شود اما بعد از تحولات اخیر در منطقه AFC اعلام کرد بازی ایران و قطر باید در کشور ثالث برگزار شود که ایران دوبی را انتخاب کرد.

این چهارمین مسابقه تیم ملی در بازی‌های انتخابی جام جهانی 2026 است. در بازی سوم ایران در تاشکند با تساوی بدون گل متوقف شد اما در این مسابقه صالح حردانی توسط داور اخراج شد و سامان قدوس با دریافت کارت زرد، دو اخطاره شد و بازی با قطر را از دست داد.

حالا سوال مهم برای بازی روز سه شنبه مقابل قطر این است که کدام بازیکن قرار است در پست دفاع راست بازی کند. این سوال از آن جهت مهم است که کسی که قرار است در این پست بازی کند مامور مستقیم فوق ستاره قطری‌ها یعنی اکرم عفیف خواهد بود!

در لیست تیم ملی در حال حاضر فقط یک مدافع راست تخصصی دیگر حضور دارد. آریا یوسفی بازیکن سپاهان که البته در این تیم در سمت چپ هم بازی می‌کند تنها مدافع راست تخصصی است که در دسترس امیر قلعه نویی قرار دارد.

اما نکته این است که در بازی قبل وقتی صالح حردانی اخراج شد ابتدا سامان قدوس به جای او در دفاع راست بازی کرد و وقتی قدوس در دقیقه 71 از زمین بیرون آمد میلاد محمدی به دفاع راست رفت و امید نورافکن که وارد زمین شده بود به دفاع چپ رفت.

به نظر می‌رسد آریا یوسفی گزینه مطمئنی برای دفاع راست تیم ملی نیست. حداقل در حال حاضر. سامان قدوس هم که برای این بازی محروم است. به این ترتیب به نظر می‌رسد میلاد محمدی شانس بیشتری بازی در دفاع راست دارد.

البته شجاع خلیل‌زاده هم در پرسپولیس و تیم ملی سابقه کمی در دفاع راست دارد. اما خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد که او با آمادگی بالایی که در حال حاضر دارد به سمت راست خط دفاع منتقل شود. چون در این صورت قلعه‌نویی باید یک نفر را هم جانشین شجاع در دفاع میانی کند.

میلاد محمدی سرعت بالایی هم دارد و شاید از این لحاظ گزینه مناسب‌‌تری برای مهار اکرم عفیف باشد. عفیف در آخرین بازی دو تیم در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا درخشان ظاهر شد و دو بار دروازه ایران را باز کرد. در آن مسابقه خط دفاع تیم ملی نتوانست این بازیکن را مهار کند. اما این بار امیر قلعه‌نویی نباید اجازه تکرار آن اتفاق را بدهد. اولین قدم در راه مهار عفیف انتخاب مدافع راست تیم ملی است.

1359