ایران و قطر در جایی جز ایران و قطر؛ رکورد ویژه تیم ملی

ایران و قطر در جایی جز ایران و قطر؛ رکورد ویژه تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی - صد درصد برد؛ رکورد ویژه تیم ملی در رویارویی با قطر در جایی جز دو کشور چنین است.

به گزارش فوتبالی، با تصمیم فیفا و به دلیل فضای خاصی که در خاورمیانه وجود دارد، میزبانی تیم ملی از قطر گرفته شد. حالا قرار است این بازی در ورزشگاه خانگی تیم شباب الاهلی در دبی برگزار شود. ایران و قطر، پیش از این 3 مرتبه دیگر هم در زمینی غیر، برابر هم قرار گرفته بودند که تیم ملی هر 3 بازی را برده بود.

* ایران 2- قطر یک

  اولین رویارویی دو تیم در جایی جز خاک دو کشور، سال 2002 در کویت برگزار شد. آن سال، دو تیم در بازیهای غرب آسیا (WAG که نباید با WAFF یعنی مسابقات فوتبال غرب آسیا اشتباه گرفته شود) و در ورزشگاه محمد الحمد (قادسیه) برابر هم قرار گرفتند. در ترکیب تیم ملی نام‌های ویژه‌ای مانند محمود کریمی (تنها 2 بار برای تیم ملی بازی کرد که هر 2 بازی در این رقابتها بود) و محسن بیاتی‌نیا حضور داشتند. جواد کاظمیان دقیقه 9 گل اول تیم ملی را زد. عبدالعزیز حسن دقیقه 22 بازی را به تساوی کشید ولی درنهایت تیم ملی با گل دقیقه 85 جواد نکونام برنده شد.

* ایران یک- قطر صفر

  ایران و قطر در دومین بازی مرحله گروهی جام ملتهای آسیای 2015 در سیدنی به مصاف هم رفتند. ایران در بازی قبلی با 2 گل بحرین را شکست داده بود. تیمِ کی‌روش این بازی را با تک گل دقیقه 51 سردار آزمون برد. گلی که حاصل پرس شدید آندو تیموریان و بازپس‌گیری توپ توسط او، پاس هوشمندانه اشکان دژآگه و آن کنترل و دریبل همزمان استثنایی سردار آزمون رقم خورد. 

* ایران 4- قطر صفر

  ایران و قطر در آخرین رویارویی‌شان در کشوری دیگر، فینال بازیهای تورنمنت اردن را سال 2023 در ورزشگاه ملی امان برگزار کردند. این بازی، مصاف امیر قلعه‌نویی و کارلوس کی‌روش بود و تیم ملی با 4 گل برنده‌اش شد. در این دیدار، تیم ملی یک 10 دقیقه فوق‌العاده از دقیقه 70 تا دقیقه 80 داشت. دقیقه 70، محمدحسین کنعانی‌زادگان روی ارسال کرنر رضاییان، گل اول را زد. دقیقه 73، علیرضا جهانبخش، اختلاف را دو برابر کرد. دقیقه 75 آزمون روی پاس میلاد محمدی، گل سوم را وارد دروازه مشعل برشام کرد. دقیقه 79 هم سناریوی گل اول تکرار شد: ارسال رضاییان، ضربه سر کنعانی‌زادگان و گل چهارم. پس از این بازی بود که کارلوس کی روش در آستانه اخراج از تیم ملی قطر قرار گرفت و در نهایت هم اخراج شد و پس از اخراج کی روش بود که تیم ملی قطر در نهایت توانست در جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ با شکست ایران در نیمه نهایی و شکست دادن اردن در فینال، قهرمان جام ملتهای ۲۰۲۳ قطر شود.

5390