آرامشِ خارجی‌های لیگ برتر در ایران؛ هشدار سفارتخانه ها را جدی نگرفتند

آرامشِ خارجی‌های لیگ برتر در ایران؛ هشدار سفارتخانه ها را جدی نگرفتند

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه استقلال هنوز نتوانسته سرمربی خارجی خودش را انتخاب کند اما بازیکنان خارجی همچنان در فوتبال ایران حضور دارند.

به گزارش فوتبالی، بعد از قطع همکاری باشگاه استقلال با جواد نکونام، مدیران این باشگاه به فکر استخدام یک سرمربی خارجی افتادند و به همین دلیل باب مذاکرات را با چند سرمربی معروف و معمولی از کشورهای مختلف شروع کردند.

ابتدا شنیده می‌شد مذاکره با برخی از این مربیان به جاهای خوبی رسیده است اما در نهایت به دلایل نامشخصی همه مذاکرات متوقف می‌شد. آخرین مورد هم مربوط پل لو گن سرمربی فرانسوی است که رسما اعلام شد به استقلال نخواهد آمد.

فرشید سمیعی درباره دلیل منتفی شدن همکاری لوگن به استقلال در برنامه ورزش و مردم گفته بود: «ما پیشنهاد رسمی خود را به او ارائه دادیم. ایشان هم این پیشنهاد را به ‌صورت کتبی تأیید و امضا کردند و قرار شد برای او ویزا تهیه کنیم. ویزا هم صادر شد و همه کارها انجام شد. اما در همان روزها که بازی‌های تیم ملی ایران و باشگاه استقلال به دلیل برخی مشکلات امنیتی و با بیانیه AFC به کشور ثالث منتقل شد، او نگران شد. ظاهراً به وزارت امور خارجه فرانسه مراجعه کرد و به او گفتند که به اتباع فرانسوی توصیه کرده‌اند ایران را ترک کنند. او ناراحت شد و به ما گفت که واقعیت‌ها را به او نگفته‌ایم و اوضاع خراب شد.»

مشخص است که سمیعی درباره ماجرای لو گن حقیقت را نگفته است چون لوگن به خاطر چند بند قراردادش، به استقلال پاسخ منفی داد و ایرادات دیگری هم در کار بوده که مربوط به متن قرارداد پیشنهادی استقلال بوده است.

اما اگر بپذیریم ماجرا همانی است که سمیعی گفته است مثال‌هایی وجود دارد که م می‌تواند ادعای سمیعی را نقض کند. چیزی که سمیعی درباره مشکلات امنیتی و نگرانی‌هایی که برای مربیان مد نظر استقلال گفت برای همه خارجی‌های لیگ برتر ایران وجود دارد.

همین حالا حدود 50 بازیکن خارجی از قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی در لیگ برتر ایران بازی می‌کنند که این شرایط برای آنها هم وجود دارد. اگر سمیعی ماجرای سفارت فرانسه را مطرح کرده است کوین یامگا هم که در نساجی بازی می‌کند فرانسوی است اما خبری از این که او می‌خواهد ایران را ترک کند منتشر نشده است.

حتی درباره خوان کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی پرسپولیس هم شایعاتی مطرح شد که نشان می‌داد شاید گاریدو به خاطر وضعیت منطقه به ایران برنگردد. اما برخی مدیران باشگاه پرسپولیس این شایعه را رد کرده و اعلام کرده‌اند او به زودی به ایران برمی‌گردد.

بسیار جالب توجه است که هشدارهای سفارتخانه ها هیچ تاثیری روی خارجی‌های لیگ برتر ایران نگذاشته است و این هشدارها را جدی نگرفته اند و خارجی هایی که در ایران هستند به خوبی می دانند که امنیت برقرار است و به قراردادهایشان پایبند هستند و به تهران برگشته اند و یا در آستانه بازگشت به تهران هستند.

برخی از منتقدان مدیران باشگاه استقلال معتقدند این مساله آنقدرها هم حاد نبوده است و اما مدیران استقلال از این مساله به عنوان دستاویزی برای توجیه ناکامی‌شان استفاده کرده‌اند. 

1359