مصاف‌های ایران و قطر در مهر ماه؛ 4 بازی و 4 برد برای ایران!

مصاف‌های ایران و قطر در مهر ماه؛ 4 بازی و 4 برد برای ایران!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم‌های ملی ایران و قطر در طول تاریخ، 4 بار در مهر ماه به مصاف هم رفته‌اند که تیم ملی ایران در هر 4 بازی پیروز میدان بوده است. 

به گزارش فوتبالی، رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا به ایستگاه چهارم خود رسیده و در این هفته تیم ملی ایران در گروه اول مسابقات باید میزبان تیم ملی قطر باشد. دیداری که بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا در امارات و شهر دبی و استادیوم آل راشد برگزار خواهد شد. ورزشگاهی متعلق به تیم شباب الاهلی یعنی تیم باشگاهی سردار آزمون و سعید عزت اللهی است.  

در تاریخچه رقابت‌های این دو تیم، تا به امروز 25 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که تنها 4 دیدار از این تعداد مسابقه در مهر ماه برگزار شده است و این 4 دیدار نیز در نهایت با برد ایران به پایان رسیده است. دیدارهایی که در مجموع 15 گل داشته و سهم ایران 12 گل و سهم قطر تنها 3 گل بوده و برای یوزهای ایرانی دو کلین شیت نیز به ثبت رسیده است. شرح کامل این 4 بازی نیز به این صورت است: 

1- چهارمین دیدار این دو تیم در طول تاریخ که 11 مهر ماه 1376 در چارچوب بازی‌های مقدماتی جام جهانی 1998 برگزار و بازی با یک گل علی دایی و دو گل کریم باقری، در نهایت سه بر صفر به سود ایران به پایان رسید. این دیدار تنها دیدار تاریخ مصاف های این دو تیم در مهر ماه است که به میزبانی ایران و در ورزشگاه آزادی برگزار شده است.

2- ششمین دیدار این دو تیم در طول تاریخ که 6 مهر ماه 1379 و در یک بازی دوستانه و با نتیجه دو بر یک به سود ایران به پایان رسید. علی دایی هر دو گل ایران و حمزه تک گل قطر را در استادیوم جاسم بن حمد شهر دوحه قطر به ثمر رساندند.

3- مقدماتی جام جهانی 2006 که نهمین مصاف این دو تیم بود و در 22 مهر ماه 1383 و در دوحه و با نتیجه سه بر دو در مقابل قطر پیروز شدیم. وحید هاشمیان دو بار و آرش برهانی یک بار برای ایران گل زدند و گل‌های قطر نیز توسط محمد بلال و گل به خودی یحیی گل محمدی به ثبت رسید. دیداری که در شهر دوحه قطر و استادیوم ثانی بن جاسم برگزار می‌شد.  

4- در بیست و چهارمین دیدار این دو تیم که در چارچوب مسابقات چهارجانبه اردن برگزار شد و تیم ملی ایران با 4 گل قطر تحت هدایت کارلوس کی‌روش را در 25 مهر 1402 در هم کوبید. حسین کنعانی زادگان دو بار و سردار آزمون و علیرضا جهانبخش هر کدام یک بار در این بازی دروازه قطر را در ورزشگاه بین المللی امان در شهر امان کشور اردن باز کردند.

7899