کاپبتان‌ها به هم رسیدند؛ جهانبخش هم رکورد باقری و شجاعی را می‌شکند!

کاپبتان‌ها به هم رسیدند؛ جهانبخش هم رکورد باقری و شجاعی را می‌شکند!

پایگاه خبری فوتبالی- علیرضا جهانبخش در بازی مقابل ازبکستان هشتاد و هفتمین بازی ملی خود را پشت سر گذاشت و به رکورد کریم باقری و مسعود شجاعی رسید. 

به گزارش فوتبالی، دیدار هفته سوم تیم ملی ایران و تیم ملی ازبکستان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا هر دو تیم به یک امتیاز بسنده کرده باشند و تکلیف سرگروهی در گروه اول رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026 به بازی برگشت این دو تیم و مصاف در تهران موکول شود. 

فارغ از نکات فنی و فوتبالی این بازی، در این دیدار شاهد شکستن رکورد‌های مختلف تعداد بازی برای بازیکنان تیم ملی بودیم. از رسیدن بیرانوند به دو قدمی عنوان با سابقه‌ترین دروازه بان تاریخ تیم ملی گرفته تا شکسته شدن رکورد کریم باقری و مسعود شجاعی توسط مهدی طارمی و در آخرین اتفاق نیز، علیرضا جهانبخش به رکورد دو کاپیتان اسبق تیم ملی رسید. 

تا پیش از این بازی کریم باقری، مسعود شجاعی و مهدی طارمی هر کدام با 87 بازی ملی، در رتبه نهم بازیکنان باسابقه تاریخ تیم ملی قرار داشتند که طارمی با انجام هشتاد و هشتمین بازی خود در لباس تیم ملی، از این رکورد عبور کرد و خودش شد نهم و باقری و شجاعی به رتبه دهم رفتند. جهانبخش نیز در این بازی به بازی ملی شماره 87 خود رسید و هم‌رتبه با شجاعی و باقری قرار گرفت و بر روی رتبه دهم ایستاد. 

کاپیتان حال حاضر تیم ملی که بدون تیم است، در بازی بعدی و در مصاف با قطر شانس این را دارد که برای هشتاد و هشتمین بار پیراهن تیم ملی را بر تن کند و دومین نفری باشد که در فیفادی این ماه، از رکورد کاپیتان‌های اسبق عبور کرده و شجاعی و باقری را یک رتبه دیگر در میان باسابقه‌ترین‌های تیم ملی، پایین می‌فرستد.

7899