ضعف خط حمله به روایت آمار؛ بیرانوند در نیمه اول از مهاجم‌ها پرکارتر بود!

ضعف خط حمله به روایت آمار؛ بیرانوند در نیمه اول از مهاجم‌ها پرکارتر بود!

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه‌بان تیم ملی ایران در مصاف با ازبکستان، در نیمه اول لمس توپ بیشتری در مقایسه با عناصر تهاجمی تیم ملی داشت!

به گزارش فوتبالی، رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا از ایستگاه سوم هم عبور کرد و تیم ملی ایران در سخت‌ترین چالش خود در این گروه تا امروز، در مصاف با ازبکستان به یک امتیاز بسنده کرد و تنها دستاورد تیم امیر قلعه نویی این بود که تیم ملی با اخراج صالح حردانی در دقیقه 57، در 33 دقیقه پایانی این بازی، قافیه را به میزبان در تاشکند نباخت و توانست با یک امتیاز ازبکستان را به مقصد امارات ترک کند. 

تیم ملی در این بازی اما از نظر فاز تهاجمی شرایط خوبی را پشت سر نگذاشت به طوری که لمس توپ علیرضا بیرانوند در این بازی در 45 دقیقه اول بیشتر از عناصر هجومی ایران بود! در این نیمه، علیرضا بیرانوند 34 لمس توپ، مهدی طارمی 33 لمس توپ، علیرضا جهانبخش 26 لمس توپ، محمد محبی 24 لمس توپ و سردار آزمون تنها 17 لمس توپ از خود بر جای گذاشته بودند. نکته جالب در مورد این آمار آنجاست که طارمی، جهانبخش، محبی و آزمون، 4 رتبه آخر تیم ملی از نظر آمار لمس توپ در نیمه اول بازی با ازبکستان را به ثبت رسانده‌اند. علی نعمتی که برای اولین بار پیراهن تیم ملی را در این بازی بر تن می‌کرد؛ در پایان این بازی با 84 لمس توپ بیشترین آمار در این زمینه را در بین ملی پوشان ایرانی ثبت کرده است.  

تیم ملی ایران در دیدار بعدی باید میزبان قطر در هفته چهارم این رقابت‌ها باشد. دیداری که بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا در کشور ثالث و در امارات و سه شنبه هفته آینده یعنی 24 مهر ماه و در ورزشگاه آل راشد شهر دوبی برگزار خواهد شد.

7899