مدیر ورزشی جدید منچسترسیتی از اسپورتینگ لیسبون می‌آید

مدیر ورزشی جدید منچسترسیتی از اسپورتینگ لیسبون می‌آید

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر ورزشی جدید باشگاه منچسترسیتی از فوتبال پرتغال به این تیم می‌آید.

به گزارش فوتبالی، باشگاه منچسترسیتی به توافق نهایی با هوگو ویانا، مدیر ورزشی فعلی باشگاه اسپورتینگ لیسبون، رسیده است تا او از سال ۲۰۲۵ جایگزین تکسیکی بگیریستین شود. بگیریستین که از سال ۲۰۱۲ در این سمت بوده و نقش مهمی در آوردن پپ گواردیولا به سیتی و همچنین ساختن تیم فعلی ایفا کرده، قرار است پس از یک دهه باشگاه انگلیسی را ترک کند.

هوگو ویانا، که سابقه بازی در تیم‌هایی مانند نیوکاسل، والنسیا و اسپورتینگ را دارد، از سال ۲۰۱۸ مدیر ورزشی اسپورتینگ لیسبون بوده است. او با خرید بازیکنان مطرحی همچون برونو فرناندس، مانوئل اوگارته و پدرو پورو نقش موثری در موفقیت‌های اخیر این تیم ایفا کرده و کمک کرد اسپورتینگ پس از 19 سال، قهرمان لیگ پرتغال شود. با تجربه گسترده در نقل و انتقالات و ساخت تیم، ویانا به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی بگیریستین انتخاب شده است.

ویانا همچنین به دلیل نقش برجسته‌اش در فروش موفق بازیکنان اسپورتینگ به باشگاه‌های مطرح اروپایی شناخته شده است. تحت مدیریت او، اسپورتینگ بیش از ۲۰۰ میلیون یورو از فروش بازیکنانی چون برونو فرناندس به منچستریونایتد و پدرو پورو به تاتنهام سود کرده است. حضور ویانا در منچسترسیتی، به‌ویژه در دوره‌ای که این باشگاه با چالش‌های مالی ناشی از اتهامات نقض قوانین فیرپلی مالی مواجه است، می‌تواند به بازسازی سیاست‌های نقل و انتقالاتی باشگاه کمک کند. انتخاب ویانا نشان از تمرکز سیتی بر تقویت ساختار مدیریتی و پشتوانه‌ سازی برای موفقیت‌های آینده دارد.

۱۰۰۹