آمار حرف می‌زند؛ ایران قاتل ازبکستان در تاشکند!

آمار حرف می‌زند؛ ایران قاتل ازبکستان در تاشکند!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی ایران در مصاف‌های قبلی خود در تاشکند مقابل ازبکستان، عملکرد فوق‌العاده خوبی داشته است.

به گزارش فوتبالی، کمتر از یک ساعت دیگر تیم ملی باید در سومین بازی خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 در تاشکند به مصاف ازبکستان برود و در برابر این تیم پرستاره صف‌آرایی کند. شاید جو منفی که خبرنگاران و هواداران ازبکستان قبل از آغاز این مسابقه به راه انداختند و البته کری‌هایی که خواندند یک کوه انگیزه را در وجود بازیکنان ایران به وجود بیاورد و آن‌ها را هم‌قسم برای شکست دادن این تیم در خانه‌اش کند.

آمار که می‌گوید تیم ملی ایران همواره در مصاف‌های خود با ازبک‌ها در تاشکند یک نسخه فوق‌العاده بی‌رحم داشته و دائما این تیم را در خانه‌اش با شکست روبرو کرده است! 

ایران تاکنون در 8 مسابقه مقابل ازبکستان در تاشکند قرار گرفته و آمار 6 برد و 2 تساوی را از خود برجای گذاشته است. یوزهای ایرانی در این 8 بازی موفق شده‌اند 9 بار تور دروازه ازبک‌ها را به لرزه در بیاورند و البته 3 بار هم دروازه‌شان باز شده است. 

نکته جالب این است که ازبکستان تنها یک بار موفق به شکست دادن ایران شده که آن هم به مسابقات مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2014 بازمی‌گردد که شاگردان کارلوس کی‌روش با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه آزادی مقابل این تیم زانو زدند. از آن مسابقه 12 سال می‌گذرد و به عبارتی در یک دهه اخیر ازبک‌ها، هیچ حرفی برای گفتن در تقابل با ایران نداشته‌اند. 

9098