گزارش ویژه/ 5 گل برتر تیم ملی به ازبکستان

گزارش ویژه/ 5 گل برتر تیم ملی به ازبکستان

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی ایران در مصاف‌هایش با تیم ملی ازبکستان 18 گل به این تیم زده است.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی در 13 رویارویی با ازبکستان در تاریخ مصاف‌های دو تیم، 18 بار موفق به باز کردن دروازه رقیب شده است. این مصاف، شاید یکی از معدود جدال‌های تاریخ تیم ملی باشد که همه گل‌هایش در آرشیو موجود است و «فوتبالی» با مرور همه‌شان، این 5 گل را به عنوان بهترین و زیباترین انتخاب کرده است. گل علی موسوی (بازیهای آسیایی بانکوک)، مهدی ترابی (دوستانه) و سردار آزمون (فینال تورنمنت کافا) هم می‌توانستند در این فهرست قرار بگیرند.

مهدی طارمی

بازی برگشت ایران و ازبکستان در مقدماتی جام جهانی 2018 در تهران. سردار آزمون روی خط مرکز زمین در سمت چپ، توپ را از بازیکن ازبک گرفت. یک و دوی بین او و طارمی، 2 بار تکرار شد تا طارمی در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شود. او با چند بار پا عوض کردن از مدافع روبرویش گذشت و با یک ضربه فنی، توپ را دور از دستان لوبانوف به تور دروازه رساند.

محمدرضا خلعتبری

بازی رفت ایران و ازبکستان در مقدماتی جام جهانی 2014 در تاشکند. اصرار آندو در گوشه سمت راست زمین خودی، توپ را به سود تیم ملی کرد. پاس او درون زمین ازبکستان به انصاری‌فرد رسید. او چند قدمی با توپ جلو رفت و سپس آن را با یک پاس عرضی درست و حسابی، داخل محوطه برای خلعتبری فرستاد. خلعتبری هم بدون مکث، توپ را وارد دروازه آکینفیف کرد.

روزبه چشمی

بازی دوستانه ایران و ازبکستان در سال 2018 و به میزبانی ورزشگاه آزادی. تیم ملی در همان دقایق ابتدایی، صاحب یک ضربه کرنر از سمت راست زمین شد. توپ را حاج‌صفی با پای چپ ارسال کرد و روزبه چشمی بعد از کنار زدن مدافع حریف، روی خط محوطه 5.5 متر با یک ضربه دیدنی و چرخشی که به سرش داد، توپ را به گوشه دورتر دروازه فرستاد.

جلال حسینی

اولین بازی تیم ملی در مرحله گروهی جام ملتهای 2007 در مالزی. مهدی مهدوی‌کیا پشت ضربه کرنر از سمت چپ زمین ایستاد. ارسال منحصر به فرد او روی تیر نزدیک‌تر به حسینی رسید و او با چرخاندن درست سرش، توپ را به گوشه دورتر دروازه ازبک‌ها فرستاد که در چالش مانکن دروازه‌بان رقیب، تبدیل به اولین گل ملی جلال حسینی شد.

سردار آزمون

بازی دوستانه ایران و ازبکستان در سال 2020 و به میزبانی تاشکند. علی قلی‌زاده درون زمین ازبکستان صاحب توپ شد. شماره 17 با دریبل‌های ریزش، از چند بازیکن عبور کرد و توپ را پشت محوطه جریمه به آزمون سپرد. شماره 20، آن را کنترل کرد و شوت مرگباری از حدود 18 متری زد که فقط تور توانست جلویش را بگیرد.

5390