ابهام روز؛ ایران – قطر کجا برگزار می‌شود؟

ابهام روز؛ ایران – قطر کجا برگزار می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی– تکلیف کشور و شهر میزبان بازی تیمهای ملی ایران و قطر، هنوز مشخص نشده است.

به گزارش فوتبالی، در اواسط پرواز اختصاصی تیم ملی به تاشکند بود که خبر رسید تیم ملی با دستور کنفدراسیون فوتبال آسیا، امکان میزبانی از قطر در شهر مشهد را ندارد و به همین دلیل، باید کشور ثالث را به عنوان میزبان این مسابقه معرفی کرد.

اولین گزینه‌ فدراسیون فوتبال، برگزاری بازی رفت در دوحه به جای مشهد بود. به عبارت دیگر، فدراسیون به دنبال این بود که بازی رفت که ایران میزبان است، در قطر برگزار شود و در بازی برگشت، از حریف عرب‌زبانش میزبانی کند. 

میزبانی در تاشکند و البته برگزاری بازی در امارات هم دیگر گزینه‌های فدراسیون فوتبال بود که با توجه به منتفی شدن برگزاری بازی رفت ایران و قطر در دوحه، حالا باید از بین تاشکند و دوبی، یک شهر به عنوان میزبان بازی ایران و قطر، به AFC و همچنین فدراسیون فوتبال قطر معرفی شود.

امروز و در کنفرانس خبری قبل از بازی ازبکستان و ایران، اولین سوال خبرنگاران ازبکستانی از امیر قلعه‌نویی، درباره محل برگزاری دیدار تیم ملی با قطر بود که سرمربی تیم ملی ترجیح داد پاسخی به این سوال ندهد.

او حتی به سوال خبرنگاران ایرانی درباره این موضوع هم پاسخ قطعی نداد تا تکلیف میزبان بازی ایران و قطر مشخص نباشد.

اخبار غیررسمی حاکی از آن است که تیم ملی از برگزاری بازی با قطر در تاشکند استقبال می‌کرد اما با توجه به آنکه 24 مهر، ازبکستان هم میزبان امارات است، میزبانی تاشکند از دو دیدار مرحله انتخابی جام جهانی در یک روز، شدنی نیست و حالا باید منتظر ماند و دید که نهایتا تکلیف بازی ایران و قطر چه خواهد شد.

به نظر شانس برگزاری بازی در دبی بیشتر به نظر می رسد.

1999