قلعه‌نویی بازهم به ازبکستان رسید؛ حریف دلخواه من!

قلعه‌نویی بازهم به ازبکستان رسید؛ حریف دلخواه من!

پایگاه خبری فوتبالی- امیر قلعه‌نویی برای پنجمین بار به عنوان سرمربی تیم ملی به مقابله با ازبکستان خواهد رفت.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران در سومین بازی خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 باید در تاشکند به مصاف ازبکستان برود و برای کسب سومین برد متوالی خود در این رقابت‌ها تلاش کند. قلعه‌نویی امیدوار است تا با شکست دادن ازبک‌ها بخش زیادی از راه صعود به جام جهانی را طی کند و بعد از حشمت مهاجرانی به دومین سرمربی ایرانیِ تاریخ تیم ملی بدل شود که موفق به رساندن ایران به ادوار مختلف جام جهانی می‌شود.

قلعه‌نویی تا پیش از دیدار پنج‌شنبه با ازبکستان، 4 بار دیگر مقابل این تیم به عنوان سرمربی تیم ملی ایران قرار گرفته بود که ماحصل آن دو برد و دو تساوی بوده است. 

در جام ملت‌های آسیا 2007 تیم ملی ایران با هدایت قلعه‌نویی با نتیجه دو بر یک ازبکستان را شکست داد. در فینال تورنمنت کافا ایران با تک گل سردار آزمون از سد ازبک‌ها گذر کرد و با قلعه‌نویی قهرمان این تورنمنت دوستانه شد. همچنین یوزهای ایرانی در مرحله اول مقدماتیی جام جهانی 2026 دو بار به مصاف ازبکستان رفتند که هر دو مسابقه با نتیجه مساوی خاتمه پیدا کرد. 

خیلی‌ها معتقد هستند که در میان هم‌گروهی‌های ایران برای رسیدن به جام جهانی، ازبکستان با توجه به ستارگان کم‌نظیری مانند ماشاریپوف و اورونوف رقیب دشوارتری به شمار می‌آید. اما شکست دادن این تیم در تاشکند آن‌ هم در شرایطی که سرمربی‌اش به علت بیماری نمی‌تواند کنار خط حضور پیدا کند ممکن است بلیت جام جهانی 2026 را برای شاگردان قلعه‌نویی رزرو کند. 

البته باید به این موضوع هم اشاره داشت که علاوه بر بازی‌ با ازبک‌ها تیم ملی 7 بازی سخت دیگر را در پیش خواهد داشت و در هر یک از آن‌ها می‌بایست با میل برد و پیروزی وارد مسابقه شود.

9098