رای پرونده حقوقی منچسترسیتی اعلام شد

رای پرونده حقوقی منچسترسیتی اعلام شد

پایگاه خبری فوتبالی- رای پرونده حقوقی منچسترسیتی اعلام شد و به نظر می‌رسد که هر دو طرف می‌توانند ادعای پیروزی کنند.

به گزارش فوتبالی، پرونده حقوقی منچسترسیتی علیه سازمان لیگ برتر انگلیس به دلیل قوانین مربوط به معاملات تجاری مربوط به مالکان باشگاه‌ها، با صدور رای دادگاه به پایان رسید.

دو جنبه از شکایات باشگاه منچسترسیتی در مورد قوانین حاکم بر معاملات تجاری بین باشگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به مالکانشان (APT) تایید شد اما بسیاری از آنها تایید نشدند.

این پرونده مستقیماً به کمیسیون انضباطی لیگ برتر انگلیس مربوط نمی‌شود که ۱۱۵ اتهام علیه سیتی را به اتهام نقض مقررات مالی بررسی خواهد کرد. برخی از این اقدامات به سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردند.

بی بی سی اسپورت با کمک دو کارشناس حقوقی نگاهی به برخی از تبعات این پرونده کرده است. دادگاه در یک سند ۱۷۵ صفحه‌ای، حکم داد که وام‌های سهامداران نباید از محدوده قوانین APT مستثنی شوند و برخی اصلاحات انجام شده در ماه فوریه توسط لیگ برتر نباید حفظ شوند.

این تغییرات قوانین، شامل اصلاحاتی در تعریف ارزش بازار منصفانه (FMV) بود که مسئولیت اثبات را به باشگاه منتقل کرد تا ثابت کند معامله به ارزش بازار منصفانه بوده است.

دادگاه همچنین دریافت که پروسه تصمیم‌گیری لیگ برتر در مورد ارزش منصفانه برخی از معاملات حامیان مالی منچسترسیتی، خیلی طول کشیده است.

با این حال، بر خلاف تلاش‌های سیتی برای بازنگری قوانین APT، این باشگاه موافقت کرد که این قوانین ضروری هستند.

سیمون لیف، رئیس بخش ورزش در شرکت حقوقی Mishcon de Reyaدر مورد صدور رای دادگاه پرونده منچسترسیتی می‌گوید: من فکر می‌کنم این یکی از آن موقعیت‌های عجیب است که هر دو طرف می‌توانند ادعای پیروزی کنند.

وی افزود: من‌سیتی می‌تواند ادعای پیروزی کند به این معنا که حق آنها ثابت شده؛ بله به طور کلی وضع و اعمال برخی قوانین، خلاف قانون تشخیص داده شده‌اند.

از طرف دیگر، لیگ برتر خواهد گفت که این دو عنصر، بخش بسیار محدود قوانین هستند.

یاسین پاتل، وکیل دادگستری می‌گوید: می‌توانید پرونده منچسترسیتی را بن‌بست بنامید. در نهایت هر دو طرف با این تصور که ضرر بزرگی متحمل شده اند، از اینجا خارج خواهند شد.

وی افزود: لیگ برتر انگلیس باید به تغییرات قوانین که در ماه فوریه انجام شده بود، نگاهی بیاندازد تا سعی کند جلوی چیزهایی مانند آنچه را که در مورد قراردادهای اسپانسری اتفاق افتاده را بگیرد.

او در ادامه گفت: لیگ برتر انگلیس به طور کامل از رای دادگاه ناراضی نخواهد بود و منچسترسیتی از این واقعیت که چند پیروزی کسب کرده احساس رضایت خواهد کرد.

 

1033