حمایت سرمربی تیم ملی فرانسه از منافع باشگاه‌ها

حمایت سرمربی تیم ملی فرانسه از منافع باشگاه‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه در آخرین مصاحبه خود از منافع باشگاه‌ها دفاع کرد که این موضوع از طرف یک سرمربی که در عرصه ملی فعالیت دارد عجیب و جالب بود.

به گزارش فوتبالی، با افزایش تعداد مصدومان در فوتبال اروپا، انتقادات از سیاست‌های فیفا و یوفا افزایش یافته است. این دو نهاد با افزایش تعداد بازی‌ها در سال برای کسب درآمد بیشتر، بازیکنان را در معرض مصدومیت‌های بیشتر و شدیدتر قرار دادند. اخیرا بازیکنان و مربیان زیادی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و اعلام کردند که فیفا و یوفا به دلیل سود مالی خود سلامت بازیکنان را در خطر قرار داده‌اند.

در این بین برخی مربیان تیم‌های ملی همچون لوییس د لا فوئنته، سرمربی تیم ملی اسپانیا اعلام کرد که قصد استراحت دادن به هیچکدام از بازیکن‌هایش را ندارد و از تمامی ابزاری که در اختیار دارد حتی در بازی‌های به ظاهر کم‌اهمیت نیز استفاده می‌کند. این سیاست باعث نگرانی هواداران بارسلونا شد، چون چند بازیکن تاثیرگذار این تیم از جمله لامین یامال در اردوی تیم ملی اسپانیا هستند و ممکن است در جریان مسابقات فیفادی دچار مصدومیت شوند.

اما دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه نظر متفاوتی دارد. او در این باره گفت: "منافع باشگاه‌ها و تیم‌های ملی با همدیگر سازگار نیست و من فکر می‌کنم در چنین شرایطی حق با باشگاه‌ها است."

1428