طرح یک میلیارد پوندی نیوکاسل برای افزایش ظرفیت ورزشگاه خانگی تا ۷۰ هزار نفر

طرح یک میلیارد پوندی نیوکاسل برای افزایش ظرفیت ورزشگاه خانگی تا ۷۰ هزار نفر

 پایگاه خبری فوتبالی- نیوکاسل یونایتد در حال بررسی بازسازی استادیوم سنت جیمز پارک در محل فعلی است که می‌تواند تا یک میلیارد پوند هزینه داشته باشد و ظرفیت باشگاه را به ۶۵ هزار تا ۷۰ هزار نفر برساند.

به گزارش فوتبالی، و به نقل از تلگراف اسپورت، باشگاه نیوکاسل یونایتد به دنبال بازسازی کامل پارک سنت جیمز است، نه صرفاً برای توسعه بلکه به عنوان بخشی از بازسازی بزرگ منطقه اطراف که بسیار بیشتر از یک استادیوم فوتبال جدید خواهد بود.

اگرچه مدت‌هاست صحبت از تمایل به گسترش سنت جیمز پارک وجود دارد اما پیشنهادی که در حال بررسی است، بسیار جاه‌طلبانه‌تر خواهد بود و شامل ساخت یک استادیوم پیشرفته و هدفمند در مکان فعلی می‌شود.

اگر نیوکاسل تصمیم بگیرد به جای نقل مکان به یک منطقه جدید، در سنت جیمز پارک بماند، این پروژه بسیار بزرگتر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد.

به جای اضافه کردن صندلی‌ها، ایده بازسازی کامل استادیوم مد نظر است نه صرفاً بازسازی که شامل گسترش و مدرن‌سازی بخش گالو گیت و جایگاه شرقی شود.

هزینه تخمینی طرح جدید می‌تواند به یک میلیارد پوند برسد، زیرا ظرفیت ورزشگاه به حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار نفر افزایش می‌یابد. اعتقاد بر این است که تصمیم نهایی هر چه باشد، استادیوم جدید یک مکان پیشرفته و چند منظوره در مرکز شهر خواهد بود.

تصمیم نهایی در اوایل سال آینده مشخص خواهد شد. تصور می‌شود که اگر نیوکاسل تصمیم بگیرد در سنت جیمز پارک بماند و شورای شهر، اجاره‌نامه را که ۷۰ سال از آن باقی مانده، تمدید کند؛ می‌توان فاصله بیشتری بین ورزشگاه و ساختمان‌های پشت جایگاه شرقی ایجاد کرد.

این امر مستلزم تخریب یک پارکینگ چند طبقه در گوشه پشت ایستگاه Milburn و Leazes End است. این کار همچنین مستلزم بازسازی یک گذرگاه شلوغ در قلب شهر به نام Barrack Road است.

بازسازی کامل سنت جیمز پارک در شهر نیوکاسل با پروژه وایت هارت لند باشگاه تاتنهام هاتسپر در لندن قابل مقایسه است.

 

1033