عجیب اما واقعی؛ علیرضا بیرانوند 4 ماه "تعلیقی" محروم شده است!

عجیب اما واقعی؛ علیرضا بیرانوند 4 ماه "تعلیقی" محروم شده است!

پایگاه خبری فوتبالی- حکم پرونده علیرضا بیرانوند و پرسپولیس سرانجام امروز اعلام شد که رای آن در نوع خود عجیب به‌نظر می‌رسد.

به گزارش فوتبالی، علیرضا بیرانوند پس از پایان لیگ بیست‌وسوم، تصمیم گرفت با استناد به الحاقیه قرارداد خود جمع پرسپولیسی‌ها را ترک کند. موضوعی که حواشی زیادی را به‌دنبال داشت اما درنهایت امروز رای این پرونده صادر شد. در این مدت شاهد دو جناح مختلف بودیم؛ رضا درویش اعتقاد داشت فسخ علیرضا بیرانوند غیرقانونی بوده و این دروازه‌بان باید محروم شود اما تیم وکلای بیرو اعتقاد داشتند همه چیز طبق قانون پیش رفته و باشگاه پرسپولیس به تعهدات خود عمل نکرده است. در این بین باشگاه تراکتور هم ریسک نکرد و حسین پورحمیدی را نگه داشت.

انتظار می‌رفت کمیته تعیین‌وضعیت رای پرونده علیرضا بیرانوند و پرسپولیس را پیش از بازی هفته اول اعلام کند اما این اتفاق رخ نداد و حالا پس از گذشت 7 هفته و البته پشت سر گذاشتن یک فیفادی، این رای اعلام شده است. حکم بیرانوند 27 میلیارد جریمه نقدی و 4 ماه محرومیت "تعلیقی" است. نکات زیادی در مورد این رای وجود دارد که اهالی فوتبال را کاملا گیج کرده است. محرومیت تعلیقی در این پرونده دقیقا چه معنایی دارد؟ یعنی با علیرضا بیرانوند برخورد نمی‌شود مگر اینکه او بار دیگر قرارداد خود را فسخ کند؟ اگر قرارداد بیرانوند با تراکتور غیرقانونی بوده و او اکنون محروم شده، چرا پنجره تراکتور بسته نمی‌شود؟ اگر قرارداد بیرانوند با تراکتور قانونی بوده پس چرا او محروم شده است؟ همه این‌ها مواردی است که باید کمیته وضعیت به آن پاسخ دهد.

طبق این رای، علیرضا بیرانوند هیچ مشکلی برای همراهی تراکتور و تیم ملی ندارد و صرفا فقط باید به کارهای بد خود فکر کند!

واژه محرومیت تعلیقی در نوع خود عجیب است و انگار اگر بیرانوند بار دیگر با پرسپولیس یا تراکتور یا هر تیمی فسخ کند، او فقط ۴ ماه محروم می‌شود. به هر روی باید منتظر واکنش باشگاه پرسپولیس به این موضوع باشیم چراکه قرمزها منتظر رای محرومیت قطعی این بازیکن بودند و حالا احتمال انتقال این پرونده به کمیته استیناف و دادگاه CAS بسیار زیاد است.

5793