لغزش آسیایی؛ پرسپولیس فقط در لیگ برتر کلین شیت می‌کند

لغزش آسیایی؛ پرسپولیس فقط در لیگ برتر کلین شیت می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی- تیم خوان کارلوس گاریدو در هر دو بازی‌اش در لیگ نخبگان آسیا گل خورده است.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس این فصل را در غیاب دو مهره مهم خط دفاعی‌اش یعنی علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی‌فر شروع کرد. هر دو نفر طی انتقال‌هایی جنجالی به تیم تراکتور  تبریز پیوسته بودند.

پرسپولیس به جای بیرانوند توانست الکسیس گندوز الجزایری را جذب کند و به جای اسماعیلی‌فر ایوب العملود را استخدام کند. البته یک تغییر بزرگ دیگر صورت گرفته بود. خوان کارلوس گاریدو به جای اوسمار ویرا روی نیمکت قرمزها نشسته بود.

در چنین وضعیتی طبیعی بود که پرسپولیس در خط دفاع و دروازه دچار ناهماهنگی و مشکلات زیادی شود. هر چند کسی انتظار نداشت دروازه این تیم در ثانیه 43 اولین بازیِ فصل مقابل ذوب آهن باز شود.

آن بازی با تساوی یک بر یک تمام شد و پرسپولیس در بازی دومش مقابل تراکتور در تبریز هم به تساوی  یک بر یک رسید و این یعنی الکسیس گندوز و خط دفاع پرسپولیس نمی‌توانستند کلین شیت کنند.

اما برای کسانی که بازی‌های پرسپولیس را می‌دیدند روشن بود که این تیم در حال پیشرفت است. حالا وضعیت دروازه و خط دفاع پرسپولیس به قدری خوب شده است که گل شجاع خلیل زاده در تبریز در هفته دوم آخرین گلی بوده که پرسپولیس در لیگ برتر دریافت کرده است.

شاگردان گاریدو پس از آن مسابقه در 3 بازی متوالی مقابل فولاد خوزستان، آلومینیوم اراک و استقلال به پیروزی رسیدند و نکته مهم این بود که در هر 3 بازی هم کلین شیت کردند و به مهاجمان تیم‌های رقیب اجازه ندادند دروازه‌شان را باز کنند.

اما یک نکته مهم دیگر هم وجود دارد. پرسپولیس در این مدت دو بازی هم در لیگ نخبگان آسیا انجام داده است. اولی در عربستان مقابل الاهلی با شکست یک بر صفر تمام شده و دومی در ورزشگاه شهر قدس در مقابل پاختاکور با تساوی یک بر یک و این یعنی پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا نتوانسته کلین شیت کند.

این نکته نشان دهنده تفاوت سطح تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان آسیا با تیم‌های حاضر در لیگ برتر است. خط دفاع پرسپولیس در بازی با الاهلی و پاختاکور متزلزل نشان داد اما در 3 بازی آخرش در لیگ برتر ایران کمترین فرصتی به مهاجمان حریف نداد.

پرسپولیس روز شنبه در هفته هفتم لیگ برتر در ورزشگاه تختی تهران میزبان چادرملو است و می‌تواند با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در مقابل این تیم برای چهارمین بازی متوالی کلین شیت کند. بعد هم که با ملوان در بندر انزلی بازی دارد. اما پس از ملوان باید در سومین بازی‌اش در لیگ نخبگان آسیا در قطر مقابل السد قرار بگیرد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم پرسپولیس می‌تواند در مقابل السد به اولین کلین شیت آسیایی‌اش در لیگ نخبگان برسد یا نه.

1359