دورانِ درخشش دوران؛ مهاجم استون‌ویلا در اروپا هم می‌تازد

دورانِ درخشش دوران؛ مهاجم استون‌ویلا در اروپا هم می‌تازد

پایگاه خبری فوتبالی- جان دوران، مهاجم تیم ملی کلمبیا و ستاره جوان این روزهای استون‌ویلا، ششمین گل این فصل خود و گل پیروزی‌بخش تیمش مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند.

به گزارش فوتبالی، جان دوران، مهاجم ۲۰ ساله ملی‌پوش کلمبیایی استون‌ویلا با گل پیروزی‌بخشش مقابل بایرن مونیخ، غول آلمانی لیگ قهرمانان اروپا، نشان داد که غول‌کش است و در اوج آمادگی به سر می‌برد.

این ششمین گل این فصل او بود. وی ۵ گل از این شش را را در کمتر از ۳۰۰ دقیقه حضور در زمین به ثمر رسانده تا نشان دهد چقدر در فصل جاری آماده است.

دوران یکی از جوان‌ترین گلزن‌های تاریخ فوتبال کلمبیا و یکی از جوان‌ترین بازیکنان غیراروپایی در لیگ برتر فوتبال انگلیس است.

سباستین پلزر، مدیر فنی باشگاه شیکاگو فایر، می‌گوید تقریباً به طور تصادفی او را پیدا کرد زیرا در حالی که به دنبال بررسی هم تیمی او در تیم فوتبال انویگادو (Envigado) بود، فوراً تشخیص داد که جان دوران می‌تواند یک ستاره لیگ برتر باشد.

از زمان تشکیل باشگاه فوتبال انویگادو در سال ۱۹۸۹، آنها هنوز نتوانسته‌اند هیچ افتخار بزرگی کسب کنند اما چندین ستاره تیم ملی کلمبیا و لیگ قهرمانان اروپا مانند جیمز رودریگز، خوان فرناندو کینترو، ماتئوس اوریبه، فردی گوارین و یاسر آسپریلا را پرورش داده‌اند.

در اوایل سال جاری، رصدخانه فوتبال CIES گفت باشگاه انویگادو به دلیل ارائه بیشترین فرصت‌ها به بازیکنان جوانان، در رده دوم بعد از اتلتیک بیلبائو در جهان قرار دارد.

دوران در ۱۱ سالگی مسیر سختی را در جستجوی رویای خود آغاز کرد و خانه و خانواده‌اش را در مدلین، دومین شهر بزرگ کلمبیا ترک کرد تا یک رویا را دنبال کند. حالا به نظر می‌رسد رویای پسر کلمبیایی به حقیقت تبدیل شده است.

 

1033