موافقت AFC با پیراهن پرسپولیس؛ تخت جشمید با سایز استاندارد و قانونی! (عکس)

موافقت AFC با پیراهن پرسپولیس؛ تخت جشمید با سایز استاندارد و قانونی! (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- ظاهرا AFC با طرح پیراهن پرسپولیس منقش به طرح تخت جمشید موافقت کرده است.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته جلسه هماهنگی بازی دو تیم پرسپولیس و پاختاکور برگزار شد. این مسابقه یکی از مسابقات هفته دوم لیگ نخبگان آسیا است که از ساعت 19:30 امروز در ورزشگاه شهر قدس برگزار خواهد شد.

جلسه هماهنگی همان طور که از نامش پیداست جلسه‌ای است که برای هماهنگی برگزاری مسابقه انجام می‌شود و در آن مدیرانی از دو تیم حضور دارند و اقدامات لازم برای برگزاری مسابقه را با هم هماهنگ می‌کنند.

یکی از مواردی که در این جلسات بررسی و اعلام می‌شود رنگ پیراهن‌های بازیکنان و دروازه‌بان‌های دو تیم است. تصویری از این جلسه منتشر شده است که مربوط به رونمایی پیراهن‌های دو تیم پرسپولیس و پاختاکور است.

پاختاکور با پیراهن‌هایی با رنگ زمینه سفید و نقاط متعدد آبی رنگ روی آن به مصاف پرسپولیس خواهد آمد. پرسپولیس هم با همان پیراهن‌های قرمز رنگ همیشگی در زمین حاضر خواهد شد.

اما نکته‌ای که درباره پیراهن پرسپولیس توجهات را به خودش جلب کرده است مربوط به طرح تخت جمشید روی پیراهن پرسپولیس است. ظاهرا AFC برای بازیِ امروز با این پیراهن پرسپولیس موافقت کرده اما نکته این است که AFC برای بازی اول پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان با پیراهن پرسپولیس مخالفت کرده بود.

این اتفاق باعث شد شائبه‌هایی به وجود بیاید. به خصوص این که حریف پرسپولیس در بازی اول تیمی از عربستان سعودی بود. برخی معتقد بودند AFC به دلیل مسائل سیاسی مخالف استفاده از طرح تخت جمشید روی پیراهن پرسپولیس است.

اما با اتفاقی که دیروز در جلسه هماهنگی بازی پرسپولیس و پاختاکور افتاد مشخص شد این شائبه درست نبوده است. ظاهرا ایرادی که AFC به پیراهن پرسپولیس در آن بازی گرفته بود مربوط به سایز طرح تخت جمشید بود. آنها اعلام کرده بودند که اگر سایز این طرح استاندارد و طبق قوانین باشد پرسپولیس مشکلی برای استفاده از آن ندارد. حالا مشخص شده است که در پیراهن جدید پرسپولیس طرح تخت جمشید با سایز کوچک‌تری استفاده شده و مشکل به همین راحتی حل شده است.

1359