تراکتور - موهون باگان؛ آخرین قهرمانان جام میلز هندوستان!

تراکتور - موهون باگان؛ آخرین قهرمانان جام میلز هندوستان!

پایگاه خبری فوتبالی - تراکتور باید ششمین دیدار خود با تیمی از کشور هند را برگزار کند.

به گزارش فوتبالی، از چارچوب هفته دوم لیگ سطح دو آسیا، تراکتور روز چهارشنبه در تبریز میزبان تیم موهون باگان سوپر جاینت هندوستان خواهد بود. تیم پرطرفدار شهر کلکته هندوستان که پنجمین تیمی از این کشور خواهد بود که مقابل تی‌تی‌ها قرار می‌گیرد تا ششمین دیدار یک نماینده هندی با تراکتور برگزار شود.

سابقه رویارویی تراکتور با هندی‌ها به چیزی حدود ۳۰ سال پیش و جام میلز هندوستان برمی‌گردد؛ تورنمنتی که استقلال چهار بار سابقه قهرمانی در آن را دارد و تراکتور هم در تنها حضور خود موفق به کسب قهرمانی این رقابت‌ها شده است.

جام میلز یک جام دوستانه بین‌المللی در هندوستان بوده که در سال ۱۹۴۵ توسط گروهی از کارخانجات دهلی پایه‌گذاری شد. جامی که سطح اول فوتبال باشگاهی هند بود و تیم‌های این کشور برای حضور در آن مسابقات حذفی برگزار می‌کردند و البته دعوت از تیم‌های خارجی از آسیا و اروپا هم به اعتبار آن در مقطع مذکور افزوده بود.

تراکتور ایران در سال ۱۹۹۶ یعنی یک دوره قبل از آخرین دوره این جام پس از ناداوری انجام گرفته در بازی فینال جام حذفی مقابل بهمن کرج، توسط فدراسیون فوتبال برای دلجویی به این تورنمنت فرستاده شد و توانست عنوان قهرمانی را با واسیلی گودجای فقید به دست بیاورد.

تی‌تی‌ها در این تورنمنت با چهار تیم هندی پنج بازی برگزار کردند و جالب اینکه بدون گل خورده موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند. قرمزها در مراحل ابتدایی از سد تیم‌های برق هوشیارپور پنجاب، آریانس کلکته، محمدان کلکته و جاگاتجیت فاگوارا گذشتند و در فینال هم با سه گل برق هوشیارپور (هوشیارپور نام یک شهر در هند است) گذشتند تا عنوان قهرمانی را کسب کنند.

جالب اینکه پس از تراکتور، این تیم موهون باگان بوده که در آخرین دوره این مسابقات که در سال ۱۹۹۷ برگزار شد، موفق به کسب قهرمانی شده تا دو قهرمان دو دوره پایانی جام میلز پس از سال ها مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

لازم به ذکر است علاوه بر تراکتور، تیم‌های پاس و بهمن هم در جام میلز موفق به کسب قهرمانی شده بودند و استقلال هم با چهار قهرمانی بهترین تیم ایرانی در این رقابت ها بود.

البته رسانه‌ها خبر از عدم سفر تیم هندی به بهانه های واهی به تبریز داده‌اند و باید دید موهون باگان برای انجام این مسابقه به ایران سفر خواهد کرد یا نه.

1997