واکنش علی دایی به تشویق شدن جنجالی در اصفهان؛ موافق این کار نیستم!

واکنش علی دایی به تشویق شدن جنجالی در اصفهان؛ موافق این کار نیستم!

پایگاه خبری فوتبالی- هواداران تیم ملی در بازی با قرقیزستان خواهان حضور علی دایی روی نیمکت یوزها شدند و اکنون اسطوره فوتبال ایران به این اتفاق واکنش نشان داده است.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران در دور اول مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 برابر قرقیزستان قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر این تیم را شکست داد. این دیدار پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، سرانجام در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد و مردم این شهر استقبال خوبی از مسابقه تیم ملی داشتند.

تیم ملی ایران در مصاف با قرقیزستان پیروز شد اما هواداران از عملکرد شاگردان امیر قلعه‌نویی راضی نبودند و همین موضوع سبب شد علیه ژنرال شعار حیا کن، رها کن را بشنویم. هواداران البته تنها به این شعار قانع نشدند و لحظاتی بعد نوبت به تشویق علی دایی رسید تا اینگونه میزان نارضایتی خود از سبک بازی تیم ملی را نشان دهند. امیر البته پس از این مسابقه واکنش منطقی به نارضایتی هواداران داشت و در نشست خبری پس از این مسابقه گفت:

"ما با وجود برخی مشکلات و اینکه برخی بازیکنان در شرایط مسابقه نبودند به دلیل اینکه یک بر صفر قرقیزستان را بردیم و حتی کلین‌شیت کردیم، عذرخواهی می‌کنم. تماشاگران ناراضی بودند، اما اگر جای طرفداران استرالیا و کره جنوبی بودند، نمی‌دانم شرایط چطور می‌شد! از بازیکنان توقع داشتم بهتر بازی کنند. نزدیک به چهار پنج بازیکن ما در شرایط خودشان نبودند، اما باز هم ایجاد موقعیت می‌کردیم و تیم حریف فقط یک موقعیت به دست آورد".

علی دایی که تاکنون صحبتی در مورد این مسائل انجام نداده است، امروز در مصاحبه با روزنامه همشهری از به تشویق خود و عدم حمایت از قلعه‌نویی واکنش نشان داد و گفت:

"ببینید من خودم موافق نیستم که وقتی تیم ملی بازی می‌کند کس دیگری را تشویق بکنند. سرمربی تیم را باید حمایت کنند. اگر دوست دارند تیم ملی موفق بشود باید حمایت کنند. اگر حمایت کنند مطمئنا تیم ملی هم روز به روز بهتر می‌تواند بازی کند و می‌تواند نتایج بهتری بگیرد".

اسطوره فوتبال ایران ادامه داد:

"شما توجه داشته باشید بعد از مدت‌ها تیم ملی بازی کرد و بستگی به این دارد که بازی‌های بعدی ببینیم چطور می‌شود. در بازی اول و دوم نمی‌توانید نظر بدهید. ما احتیاج به برد داریم که دوتا بازی‌مان هم بردیم و به نظر من امتیاز باید جمع بکنیم. حالا مردم فوتبال زیبا دوست دارند مطمئنا تیم ملی ادامه بدهد می‌تواند زیباتر هم بازی کند. اما با یک بازی دوتا بازی نمی‌شود راجع به تیم ملی نظر داد".

به هر روی علی دایی اکنون از فوتبال ایران فاصله گرفته است و قصدی برای بازگشت ندارد حتی اگر سکوها نام او را فریاد بزنند و خواهان حضور او روی نیمکت تیم ملی باشند.

5793