مسابقات قهرمانی جهان| رتبه یازدهم و دوازدهم برای جوانان وزنه‌برداری

مسابقات قهرمانی جهان| رتبه یازدهم و دوازدهم برای جوانان وزنه‌برداری

پایگاه خبری فوتبالی- در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان، تیم پسران ایران در رده یازدهم و تیم دختران در رده دوازدهم قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در حالی به میزبانی شهر لئون در کشور اسپانیا برگزار شد که ملی‌پوشان ایران در دو بخش دختران و پسران اعزام شدند و البته نتوانستند نتیجه خوبی کسب کنند.

تیم پسران ایران با 2 نقره و 2 برنز و کسب 262.4 امتیاز در رده یازدهم ایستاد و تیم دختران کشورمان نیز بدون مدال و با کسب 233.5 امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت.

چهار مدال ایران در این مسابقات توسط علیرضا عباسپور (2 نقره و یک برنز) در دسته 89 کیلوگرم و حسن عمادی (یک برنز) در دسته 109 کیلوگرم بدست آمد.

این مدال‌آوری‌ها در حالی بود که ایران در دوره قبلی که سال 2023 به میزبانی مکزیک برگزار شد، 15 مدال رنگارنگ شامل 5 طلا، 9 نقره و یک برنز کسب کرد در مجموع دو بخش دختران و پسران در رده چهارم ایستاد، آن هم در حالی که تیم پسران ایران با 668 امتیاز به مقام قهرمانی رسید.

نگاهی حتی کوتاه به این موارد نشان می‌دهد که تیم جوانان ایران با اُفت فاحشی نسبت به یک سال قبل مواجه شده و شاید همین مسئله، بر روی رده‌های پایه نیز موثر باشد.

باید به حاشیه‌های سفر اخیر به اسپانیا هم اشاره کرد؛ حاشیه‌هایی که قطعاً بر روی عملکرد ورزشکاران تاثیر منفی گذاشت. پیش از شروع مسابقات، بحث عدم تست دوپینگ از 6 ورزشکاران و جلوگیری از حضورشان در رقابت‌ها مطرح شد و حواشی خاص خودش را به وجود آورد. پس از آن لیست افرادی که قرار بود اعزام شوند و حتی اعزام شده بودند، منتشر شد و فدراسیون را که نقش اصلی در این حواشی داشت، درگیر خودش کرد.

در نهایت نیز موضوع فاطمه کشاورز و خروج او از هتل بدون اطلاع مسئولان تیم ایران به میان آمد. پس از گذشت سه، چهار روز از این اتفاق، هنوز خبری از این ورزشکار نیست و با توجه به سابقه چنین اتفاقاتی در سال‌های قبل، بعید به نظر می‌رسد که این ورزشکار بازگردد.

فدراسیون وزنه‌برداری ایران روزهای بسیار سختی را سپری می‌کند و باید هرچه سریعتر فکری به حال حواشی و همچنین نتایج اخیر کند تا دیگر شاهد چنین مواردی در آینده نباشیم.

1999