صعود تاریخی تیم فوتبال زنان گلاتاسرای به لیگ قهرمانان زنان اروپا

صعود تاریخی تیم فوتبال زنان گلاتاسرای به لیگ قهرمانان زنان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی- مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان زنان اروپا دیشب به اتمام رسید و ظهر امروز مرحله گروهی این مسابقات قرعه کشی شد. در بین تیم های صعود کننده نام گالاتاسرای ترکیه هم به چشم می خورد که بسیار جالب است.

به گزارش فوتبالی، مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان اروپا امروز قرعه کشی شد. اما دیشب مرحله مقدماتی این مسابقات به پایان رسید که با یک شگفتانه جالب همراه بود. تیم فوتبال زنان گالاتاسرای توانست در دو بازی و با نتیجه ۴ بر ۳ اسلاویا پراگ">اسلاویا پراگ را شکست دهد و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان اروپا برسد. این صعود برای فوتبال ترکیه تاریخی بود چرا که این نخستین بار بود که یک تیم از ترکیه به لیگ قهرمانان زنان اروپا راه پیدا می کند. 

البته گالایی ها امروز در قرعه کشی بدشانس بودند و با تیم های لیون، ولفسبورگ و رم همگروه شدند که لیون و رم قهرمان لیگ های فرانسه و ایتالیا هستند و ولفسبورگ هم به عنوان تیم دوم از آلمان به این مسابقات صعود کرده است.

فوتبال زنان ترکیه در سال های اخیر پیشرفت خوبی کرده و این حضور گالاتاسرای در لیگ قهرمانان به خوبی این موضوع را نشان می دهد. تیم های گالاتاسرای، فنرباغچه و بشیکتاش علاوه بر سرمایه گذاری در بخش مردان، در فوتبال زنان هم سرمایه گذاری کرده اند و جواب آن را هم احتمالا خواهند گرفت.

۶۰۰۱