الهامی: بازی شمس‌ آذر و نساجی نیمبال بود!

الهامی: بازی شمس‌ آذر و نساجی نیمبال بود!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال شمس‌آذر گفت: بازی ما با شمس‌آذر به دلیل وزش باد نیمبال بود نه فوتبال.

به گزارش فوتبالی، ساکت الهامی پس از تساوی بدون گل دیدار شمس‌آذر و نساجی در نشست خبری، اظهار داشت: قبل از شروع صحبت درباره بازی باید بابت غیبت در نشست خبری قبل از بازی معذرت‌خواهی کنم. به تیم داوری خسته نباشید و به تیم خوب شمس آذر تبریک می‌گویم. واقعا حیف این زمین خوب که زمان بازی چنین شرایطی را با وزش باد ایجاد می‌کند. درباره کیفیت بازی نمی‌توان صحبت کرد زیرا نیمبال بود تا فوتبال.

وی افزود: در نیمه اول باد ۳۰ درصد به سود ما و در نیمه دوم ۸۰ درصد به ضررمان بود. الان هم سرعت وزش باد بیشتر می‌شود. باید فدراسیون یا سازمان لیگ زمان بازی‌ها در قزوین را درست کند یا بازی را در شرایط جوی خوب برگزار کند زیرا بیشتر از همه خود شمس‌آذر ضرر می‌کند. نیمه اول شوت دروازه‌بان ما پشت ۱۸ قدم برمی‌گشت. هیچ حرفی برای گفتن درمورد بازی ندارم. فقط باید به تیم داوری و هواداران دو تیم خسته نباشید بگویم.

سرمربی نساجی درواکنش به اینکه به نظر می‌رسد با توجه به حملات شمس‌آذر، تیمش در این بازی قسر در رفت گفت: اجازه بدهید با سوال اول موافق نباشم که ما قسر در رفتیم. شمس‌آذر فرصت‌های خوبی داشت که بیشتر آنها روی شوت از راه دور و ضربات ایستگاهی بود اما در شرایط بازی ۴_۳ موقعیت فوق‌العاده داشتیم. توپ‌های حریف هم روی ضربات ایستگاهی خطرناک بود. می‌توانستیم در ۵_۴ دقیقه آخر نیز کار را تمام‌ کنیم اما نمی‌توانم منکر بازی خوب شمس‌آذر باشم.

الهامی درباره وضعیت خودش در قائمشهر پس از حمایت هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه، توضیح داد: همیشه گفته‌ام لطفی است که خدا شامل حال ما کرده است. هرجا باشید حتی اگر ۹۵ درصد با شما موافق باشند، برخی نیز به خاطر منافع خود مخالف هستند. این موضوع طبیعی است و اصلا ناراحت نمی‌شوم. لطف خدا است که در قائمشهر محبوبیت دارم و باید قدردانش باشم. بازی با استقلال سخت بود مانند دیدار شمس‌آذر هم که در نیمه دوم باد خیلی شدیدتر از نیمه اول شد. خودتان دیدید دو تیم ۱۰ نفره بودند‌. فنی نمی‌توانم درباره بازی صحبت کنم. نساجی و شمس‌ اذر هم می‌توانستند برنده و بازنده باشند.

وی ادامه داد: به همین دلیل بدون اغراق مساوی عادلانه بود‌. شاید آنها در مالکیت توپ مقداری بهتر از ما به ویژه در نیمه دوم بودند اما اقتضایش شرایط جوی بود. فرصت‌های حریف هم با توجه به اینکه شمس‌آذر شرایط باد و آب و هوا را می‌داند، می‌دانست نیمه دوم موافق این تیم می‌شود و نوع فوتبالش را با این شرایط تطبیق داده بود. من تاکنون به قزوین نیامده و فکر نمی‌کردم باد به این شدت بوزد. هوا سرد هم نبود و دلیل این وزش باد را نمی‌دانم.

سرمربی نساجی خاطرنشان کرد: قطعا بار دیگر که به قزوین بیایم، تمهیدات لازم را در نظر می‌گیرم زیرا خیلی برای ما مهم است.

الهامی درمورد استفاده نشدن از VAR در این بازی اضافه کرد: این سیستم خیلی خوب است. امروز کوپال ناظمی از هر تیم یک نفر را اخراج کرد و اخطارهای زیادی هم داد‌. اگر VAR بود، اعتراض‌های من و سعید دقیقی خیلی کمتر می‌شد. شاید صحنه‌هایی که درون ۱۸ قدم دو تیم اتفاق افتاد هم با این سیستم بهتر بررسی می‌شد. اگر VAR در قزوین هست، چرا نباید در بازی دو تیم شهرستانی از آن استفاده شود. مقداری کم‌لطفی شد. با این شرایط که استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه سردار آزادگان با زمین خوب میزبانی کرده‌اند، حیف است که با این زمین چنین شرایط جوی وجود داشته باشد.

وی درمورد اینکه آیا دوست داشت نساجی هم در چنین زمینی بازی می‌کرد، عنوان کرد: زمین ما هم کمتر نیست‌. شمس‌آذر یک تیم نوپا است و باید به خاطر داشتن چنین زمینی، به هیات فوتبال، وزارت ورزش و باشگاه شمس‌آذر تبریک گفت‌. نساجی هم به عنوان تیمی با قدمت ۶۵ ساله، نباید زمینش خراب باشد‌. زمین ما هم کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. امسال ۳_۲ بازی خود را خارج از خانه برگزار کردیم که اصلا شرایط زمین آنها با شمس‌آذر قابل قیاس نبود.

7474