مالک جدید اورتون به دنبال سرمربی سابق چلسی

مالک جدید اورتون به دنبال سرمربی سابق چلسی

 پایگاه خبری فوتبالی- دن فریدکین، مالک جدید اورتون به دنبال آوردن سرمربی سابق تیم‌های چلسی و لاتزیو، روی نیمکت آبی‌پوشان است.

به گزارش فوتبالی، دن فریدکین، مالک آمریکایی جدید باشگاه اورتون می‌خواهد انقلابی روی نیمکت آبی‌پوشان ایجاد کند. فریدکین علاوه بر گرت ساوت‌گیت، سرمربی سابق تیم ملی انگلیس، به دنبال مذاکره بامائوریتزیو ساری، سرمربی سابق تیم‌های چلسی و لاتزیو هم هست.

او که مالکیت باشگاه رم را نیز در اختیار دارد، در بیانیه‌ای خطاب به هواداران باشگاه ایتالیایی گفت: خرید باشگاه اورتون به هیچ وجه تعهد ما را نسبت به باشگاه رم تغییر نمی‌دهد. برعکس، هم‌افزایی بین باشگاه‌ها می‌تواند برای رم که در مرکز جاه‌طلبی‌های فوتبالی ما باقی خواهد ماند، مزیت‌هایی به همراه داشته باشد.

وقتی فریدکین، یک سال پیش باشگاه کن را در لیگ چهارم فرانسه بازی می‌کند، خریداری کرد، نیازی به توضیح وجود نداشت. اما وقتی درباره اورتون صحبت می‌کنیم، اوضاع فرق می‌کند.

اورتون بیش از ۴۰۰ میلیون بدهی دارد اما درآمد این باشگاه از پخش تلویزیونی بیشتر از بدهی‌ها خواهد بود. به همین دلیل، فریدکین در حال حاضر در تلاش است تا نه تنها ساختار سازمانی باشگاه، بلکه ساختار ورزشی آن را نیز سازماندهی کند، اما چگونه؟ اول از همه با جستجوی مربی جدید.

به نظر می‌رسد مائوریتزیو ساری، سرمربی مورد علاقه مالک آمریکایی است زیرا او پس از اخراج دانیله د روسی از هدایت رم نیز به دنبال به آوردن ساری برای هدایت رم بود.

به دلیل حساسیت‌هایی که بین هواداران رم وجود داشت، آمدن یک سرمربی که قبلا روی نیمکت تیم رقیب سنتی یعنی لاتزیو نشسته، واکنش‌برانگیز و دردسر ساز بود.

به همین علت به نظر می‌رسد مالک آمریکایی که نتوانسته ساری را به رم بیاورد، حالا می‌خواهد او را روی نیمکت اورتون بنشاند. باید دید ساری که با چلسی، تجربه مربیگری در لیگ برتر انگلیس را دارد، آیا می‌خواهد با پذیرفتن هدایت اورتون، چالش جدیدی را در لیگ جزیره آغاز کند یا خیر.

 

1033