محمد مایلی‌ کهن: دوست دارم پرسپولیس برنده دربی باشد؛ استقلال به خاطر نتایجش وارد حاشیه شد

محمد مایلی‌ کهن: دوست دارم پرسپولیس برنده دربی باشد؛ استقلال به خاطر نتایجش وارد حاشیه شد

پایگاه خبری فوتبالی - از نظر محمد مایلی‌کهن، فعلا نمی‌توان درباره اینکه کدام یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس در این فصل عملکرد بهتری داشتند، نظر داد.

به گزارش فوتبالی، دربی پایتخت فردا در حالی برگزار می‌شود که مثل همیشه از حساسیت بالایی برخوردار است. محمد مایلی‌کهن سرمربی اسبق تیم ملی و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس قبل از اینکه سراغ دربی برود، چند کلمه‌ای درباره اتفاق تلخ طبس صحبت کرده است:" بابت حادثه اخیر در معدن طبس تسلیت می‌گویم. از بزرگانی چون پهلوان رسول خادم و پرویز پرستویی که کار خیر می‌کنند تقاضا دارم برای خانواده درگذشتگان این حادثه هم کاری انجام دهند. طبیعتا این خانواده‌ها از اقشار ضعیف جامعه هستند. اگر می‌شد مبلغی را برای این خانواده‌ها به طور سراسری جمع می‌کردند تا گوشه‌ای از مشکلاتشان حل شود خیلی خوب بود."

از دید مایلی‌کهن، امکان پیش‌بینی نتیجه دربی وجود ندارد:" دربی یک بازی خاص است و شرایط خاص خودش را هم دارد. من بیشتر از ده بار در دربی بازی کرده‌ام. نمی‌شود پیش‌بینی کرد که کدام تیم برنده می‌شود‌. آن زمانی که من بازی می‌کردم یک دربی بود که علی پروین در آن بازی، هم مربی بود و هم بازیکن. علی آقا در آن بازی احساس خطر کرد و بازی نکرد. شاهرخ بیانی هم در تیم ما بود. در آن بازی آسیب دیدم. با شرایط سخت به بازی رفتیم ولی آن دربی را سه - صفر بُردیم. این را می‌خواهم بگویم که ممکن است تیمی در آستانه شرایط خوبی داشته باشد ولی ببازد و یا برعکس."

مایلی‌کهن که طبیعتا امیدوار به برد شاگردان گاریدو در مسابقه فرداست درباره اینکه شرایط کدام تیم قبل از دربی بهتر است، چنین نظری دارد:" از لحاظ فنی هم نمی‌‌شود گفت کدام تیم بهتر است چون اوایل فصل است و تعداد کمی بازی انجام شده است."

پرسپولیس در حالی فردا به مصاف استقلال می‌رود که آبی‌ها با بیشترین حاشیه و جنجال ممکن آماده این مسابقه خواهد شد. نظر مایلی‌کهن درباره حواشی اخیر تیم جواد نکونام را بخوانید:" نکونام کارش را انجام می‌دهد. توقع از پرسپولیس و استقلال بالا است. هواداران دو تیم در هر شرایطی فقط بُرد می‌خواهند. اگر تیم ببازد وارد حاشیه می‌شود. پرسپولیس هم با توجه به نتایجش حاشیه ندارد. اگر پرسپولیس هم خدای نکرده نتیجه نگیرد و باخت دهد باید دید که وارد حاشیه می‌شود یا نه. هواداران از تیمشان توقع دارند."

از مایلی‌کهن درباره شرایط پرسپولیس در این فصل پرسیدیم. پاسخ او را بخوانید:" از گاریدو شناخت خاصی ندارم. تیم را حتما افراد دیگری بسته‌اند چون سرمربی یکی دو هفته قبل شروع بازی‌ها آمد. قطعا به گاریدو کمک شده خصوصا سید جلال که دستیارش است، کمک زیادی به سرمربی می‌کند. تا به این جا پرسپولیس نتایج خوبی گرفته است."

مایلی‌کهن که او را می‌توان منتقد بازیکنان خارجی شاغل در لیگ برتر دانست، درباره اوستون اورونوف – که غیبتش در بازی فردا را باید قطعی دانست – نظر کاملا متفاوتی دارد:" اورونوف بازیکن فوق العاده خوبی محسوب می‌شود و بازیکن بی‌حاشیه ای است‌. نسبت به بازیکنان قبلی خارجی که به پرسپولیس آمده‌اند بازیکن باکیفیتی است."

سوژه بعدی صحبتهای مایلی‌کهن درباره نیاز پرسپولیس به تقویت در خط میانی است:" به نظرم در خط میانی ضعف داریم. هافبکی که قدرت توپ گیری بالایی داشته باشد‌ و در بازیهای روبرو و تک به تک بازیکن باکیفیت باشد، کم است."

به عنوان سوال آخر در مورد اختلاف مایلی‌کهن و امیر قلعه‌نویی پرسیدیم. پاسخ او را بخوانید:" خودم هم نمی‌دانم مشکلم با قلعه‌نویی حل شده است یا نه. برگه جدیدی به دستم نرسیده است. تیم ملی هم نتایج خوبی گرفته و بُرد آورده است. افرادی هم هستند که می‌توانستند به تیم ملی دعوت شوند و در تیم نیستند. همه‌ اینها بستگی به نظر سرمربی دارد و پاسخگو هم خود قلعه‌نویی است."

6768