دوراهی برای منچستریونایتد؛ ساخت ورزشگاه ۲ میلیاردی یا بازسازی اولدترافورد

دوراهی برای منچستریونایتد؛ ساخت ورزشگاه ۲ میلیاردی یا بازسازی اولدترافورد

 پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه منچستریونایتد، شهرداری منچستر و دولت انگلیس در حال رایزنی برای تصمیم‌گیری درباره ساخت ورزشگاه جدید یا بازسازی اولدترافورد هستند.

به گزارش فوتبالی، اندی برنهام شهردار منچستر تایید کرده که در حال حاضر هیچ پولی از بودجه عمومی برای برنامه‌های باشگاه منچستریونایتد جهت بازسازی اولدترافورد، هزینه نخواهد شد.

مالکان باشگاه منچستریونایتد در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستند که آیا طرحی ۲ میلیارد پوندی برای یک استادیوم ۱۰۰ هزار نفری جدید را دنبال کنند یا ورزشگاه موجود را بازسازی نمایند.

با این حال، ترمینال راه‌آهن باری واقع در پشت استادیوم باید برای آزادسازی زمین جهت بازسازی و توسعه اولدترافورد، به جای دیگری منتقل شود. شهردار منچستر پیشنهاد کرد که مقداری پول نقد مالیات‌دهندگان می‌تواند به زیرساخت‌های مورد نیاز برای انتقال ترمینال راه‌آهن باری به مرسی‌ساید اختصاص یابد.

اولدترافورد که در حال حاضر ۷۴۳۱۰ نفر ظرفیت دارد، از سال ۱۹۱۰ خانه منچستریونایتد بوده است.

در حالی که تامین بودجه ساخت هر استادیوم جدید یا بازسازی استادیوم قبلی به عهده باشگاه خواهد بود، شهردار منچستر گفت که شاید مقداری پول نقد مالیات‌دهندگان بتواند در زیرساخت‌های محله جدید در آینده برای کمک به ایجاد خطوط حمل و نقل استفاده شود.

طرح بلندپروازانه شهردار منچستر، بازسازی و توسعه استادیوم اولدترافورد در کنار محله‌ای با کاربری مختلط با بلوک‌های آپارتمانی، مراکز خرید و ایستگاه‌های جدید حمل‌ونقل عمومی است.

شهردار منچستر اکنون از دولت خواسته تا بودجه طرح‌هایی را برای اتصال ترمینال باری در حال ساخت پارک ساید در مرز سنت هلنز-ویگان (در منطقه منچستر-لیورپول) به خط اصلی ساحل غربی تامین کند. این طرح‌ها شاید صدها میلیون پوند هزینه داشته باشند.

شهردار منچستر در کنفرانس کارگری در لیورپول گفت: آنچه در اینجا دارید، پتانسیل عظیمی برای تعمیر سیستم ریلی شمال غرب انگلیس است که حمل بار به پارک ساید و خارج از مرکز شهر منچستر را برای مسافران آسان‌تر می‌کند

او گفت: اختلالی در حمل و نقل ایجاد نمی‌شود. کاری که انجام می‌شود این است که فضای اطراف اولدترافورد آزاد می‌گردد تا باشگاه بتواند همه گزینه‌های خود را بررسی کند و بزرگ‌ترین فضای ممکن برای استفاده را داشته باشد تا بتواند جاه‌طلبانه‌ترین بازسازی را پیش ببرد.

وی افزود: ما امیدواریم که این استادیوم، بهترین استادیوم فوتبال در جهان شود که برای ساکنان اطراف آن نیز مزایایی به همراه داشته باشد.

گری نویل ستاره سابق منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس، عضو کارگروهی است که باشگاه منچستریونایتد برای ارزیابی بهترین گزینه‌ها برای آینده اولدترافورد و تعامل و مشاوره با شهرداری منچستر ایجاد کرده است.

نویل گفت که او مخالفتی با هیچ یک از دو طرح ساخت ورزشگاه جدید یا بازسازی ورزشگاه فعلی ندارد.

نویل افزود: مهم‌ترین چیز این است که منچستریونایتد در نهایت به یک استادیوم در سطح جهانی برسد. من بیشتر به طرح جامع در منطقه اطراف و بازسازی ورزشگاه فعلی علاقه دارم.

 

1033