آیا منچسترسیتی بدون رودری هم مدعی قهرمانی در انگلیس و اروپا خواهد بود؟

آیا منچسترسیتی بدون رودری هم مدعی قهرمانی در انگلیس و اروپا خواهد بود؟

پایگاه خبری فوتبالی- مصدومیت رودری و غیبت او در ترکیب منچسترسیتی، اتفاقی بود که هواداران سیتیزن‌ها همیشه از آن می‌ترسیدند.

به گزارش فوتبالی، می‌گویند از هر چیز که بترسی، به سرت می‌آید. هواداران منچسترسیتی همیشه از مصدومیت و غیبت رودری، یکی از بهترین هافبک دفاعی‌های جهان در ترکیب تیم‌شان می‌ترسیدند.

ترسی که چندان هم بی‌راه نبود زیرا سیتی در حضور رودری خیلی سخت می‌باخت و آمار نشان می‌داد که سیتی بدون این هافبک اسپانیایی، راحت‌تر می‌بازد.

حالا اتفاقی که هواداران سیتی‌زن‌ها از آن می‌ترسیدند، به سرشان آمده است. شاید برخی هواداران تصور می‌کنند که مصدومیت زانوی رودری، کمر سیتی را شکسته است. اما آیا منچسترسیتی با رودری شیر است و بدون رودری، گربه؟ شاید دیدارهای آینده سیتی بدون او، پاسخ این سوال را بدهد.

منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر هنوز تایید نکرده که رودری، هافبک فوق‌ستاره‌اش پس از مصدومیت زانو در دیدار روز یکشنبه مقابل آرسنال، چه مدت از میادین دور خواهد بود.

گزارش‌ها اما حاکی از آن هستند که غیبت هافبک دفاعی تاثیرگذار سیتیزن‌ها، بلندمدت خواهد بود. حتی این نگرانی وجود دارد که او کل فصل را از دست بدهد.

رودری ۲۸ ساله یکی از نامزدهای دریافت توپ طلای ۲۰۲۴ است که در ماه آینده به بهترین بازیکن جهان داده می‌شود. بسیاری از هواداران آبی‌پوشان منچستر، او را تاثیرگذارترین بازیکن سیتی و لایق دریافت توپ طلای امسال می‌دانند.

مدافع عنوان قهرمان لیگ برتر انگلیس در 48 بازی اخیر لیگ، شکست نخورده است. هافبک اسپانیایی آبی‌های منچستر که در زمان قهرمانی کشورش در یورو ۲۰۲۴ به عنوان بهترین بازیکن مسابقات نیز شناخته شد، یکی از عوامل شکست نخوردن سیتی در لیگ برتر بوده است.

اما سیتی در فصل گذشته، ۴ بازی از ۵ بازی را که رودری حضور نداشت، باخت. بدون در نظر گرفتن شکست در ضربات پنالتی مانند بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید و فینال جام حذفی مقابل منچستریونایتد، سیتی در فصل گذشته فقط یک بار در زمان حضور رودری در زمین، شکست خورد.

به همین دلیل، نگرانی اصلی هواداران سیتیزن‌ها این است که مصدومیت رودری که بسیاری او را بهترین هافبک دفاعی حال حاضر جهان می‌دانند، چقدر می‌تواند برای منچسترسیتی در انگلیس و اروپا گران تمام شود؟

 

1033