تیم منتخب هفته پنجم؛ بدون آنها نمی‌شد

تیم منتخب هفته پنجم؛ بدون آنها نمی‌شد

پایگاه خبری فوتبالی- چهار تیم برنده، چهار بازی بدون برنده و رد و بدل شدن 16 گل و ثبت معدل 2 گل در هر بازی، این تمام چیزی است که در هفته پنجم رقم خورد. با توجه به همین گزاره هم، حضور 7 بازیکن از 4 تیم برنده یعنی ملوان، پرسپولیس، تراکتور و فولاد در ترکیب تیم منتخب طبیعی است. قصه ویژه مردان حاضر در تیم هفته پنجم، زندگی‌ای است که با آنها شیرین شد؛ ملوان بدون بریس رضایی و مهار پنالتی فرعباسی برنده می‌شد؟ استقلال بدون 2 پاس طلایی رضاوند به پنالتی و گل دوم می‌رسید؟ بدون علیپور، خبری از پنالتی و گل دوم بود؟ بدون حضور کولیبالی و ضربه سرش، فولاد می‌توانست هوادار را ببرد؟ ذوب‌آهن و ربیعی بدون گل کامیابی‌نیا، در دربی چه می‌کردند؟ تراکتور بدون آلوز و اسماعیلی‌فر، گل نمی‌زد و بدون دومی، گل هم می‌خورد.

* حبیب فرعباسی

نقشی کلیدی و ویژه در برد خانگی ملوان داشت. مهار پنالتی در دقایق پایانی نیمه اول، تاثیر زیادی در حفظ روحیه بازیکنان داشت. فرعباسی به بهترین و زیباترین شکل ممکن توانست ضربه بازیکن شمس‌آذر را دفع کند.

ذخیره: یکی از طلایی‌ترین واکنش‌های لیگ 24 را حامد لک در دقیقه 56 بازی با گل‌گهر انجام داد و با یک جهش سریع، توپ را از روی خط دروازه برگرداند.

* دانیال اسماعیلی‌فر

آنچه برای حضور یک مدافع در تیم منتخب هفته لازم است را اسماعیلی‌فر به بهترین شکل ممکن انجام داد. گل دوم و برتری تیمش را با حضور به موقع درون محوطه جریمه زد و دقیقه 78 هم با یک حضور درست، توپ را از روی خط دروازه برگشت داد.

ذخیره: چیزی شبیه اسماعیلی‌فر؛ مجتبی نجاریان با بازوبند کاپیتانی فولاد، پاس تک گل تیمش را با یک ارسال زیبا داد و در فاز دفاعی هم مفید بود و به کار تیمش آمد.

* موسی کولیبالی

روی ضربه کرنر جلو آمد ولی وقتی توپ دفع شد، با فریب مدافع یارگیرش، کمی به عقب رفت تا روی ارسال مجدد، کارش را بکند که با یک ضربه سر دقیق موفق به انجامش شد. در صحنه گل، پرش او بین آن همه بازیکن داخل محوطه، دیدنی بود.

ذخیره: یک نمایش درست دیگر از فریبرز گرامی که در دربی نشان داد، برای زدن ضربات آزاد هم می‌توان رویش حساب کرد. عملکرد دفاعی دقیقه 89 او، تاثیر زیادی در نتیجه بازی داشت.

* محمدرضا رضایی

یک مدافع، چندان در زمره گلزنان نیست مگر اینکه روی ضربات آزاد، جلو بیاید. رضایی اما دقیقا چنین کاری را انجام نداد. او هر دو گل تیمش را وارد دروازه تیم سابقش کرد بدون اینکه پاس گلهایی که زده، ارسال از کناره‌ها و ضربات ایستگاهی باشد.

ذخیره: ترفند همیشگی محمدحسین کنعانی‌زادگان در زدن ضربات پنالتی، جواب داد و او در فاز دفاعی هم بی‌نقص کار کرد.

* میلاد محمدی

برخلاف تیم ملی، میلاد محمدی در پیراهن پرسپولیس فقط در فاز دفاعی توانمند نیست. او جلو می‌رود و با تکیه بر فانتزی‌اش، از مدافعان عبور کرده و با پای راست ضربات خوبی هم می‌زند. پنالتی‌ای که گرفت، رد شد و ضربه‌اش در دقیقه 33 هم با دخالت مدافع، گل نشد.

ذخیره: درست مانند بازی با الغرافه، ابوالفضل جلالی برابر نساجی هم از روی نیمکت به زمین رفت و با گلی که زد که استقلال را برای دوم به بازی برگرداند.

* کمال کامیابی‌نیا

گره دربی اصفهان را او برای ذوب‌آهن باز و از باخت‌های سریالی تیمش و ربیعی برای سپاهان جلوگیری کرد. شماره 11 از روی نیمکت به زمین رفت، یک موقعیت خوب گلزنی را با ضربه سر از دست داد ولی گل مساوی را با جایگیری خوبش وارد دروازه نیازمند کرد.

ذخیره: یک هافبک درخشان در مرکز زمین نساجی به نام منصور باقری که ردپایش روی گل اول میزبان و اخراج چشمی، ملموس بود.

* آرش رضاوند

گویا وقتی به عنوان بازیکن تعویضی به زمین می‌رود، بیشتر به درد استقلال می‌خورد. پاس منجر به پنالتی را رضاوند داد و پاس گل دوم را هم بعد از یک مانور درست و حسابی، ارسال کرد. یک موقعیت خوب گلزنی را هم از دست داد.

ذخیره: هافبکی همه‌فن‌حریف به نام محمود مطلق‌زاده در مرکز زمین استقلال خوزستان هست که تکه دفاعی تیمش را به تکه هجومی به بهترین شکل ممکن، وصل می‌کند.

* آریا یوسفی

این بار به عنوان مدافع راست و پس از حضور حردانی، به عنوان وینگر در ترکیب سپاهان قرار گرفت. گلی که زد، نشان از هوش بالایش در جایگیری و اضافه شدن به حملات و البته تکنیکش در عبور از مدافع روبرویی داشت.

ذخیره: اصلی‌ترین مرد بازی هجومی نساجی، حسین زامهران است که هم پاس‌های خوبی می‌دهد، هم بهتر جایی می‌ایستد که توپ به او برسد و البته فانتزی استانداری هم دارد.

* ریکاردو آلوز

 پای مهندس برابر خیبر به گلزنی باز شد. آلوز پس از هر پاسی که می‌دهد، بلافاصله به جایی می‌رود که صاحب توپ، بتواند آن را به او برگرداند. پای چپ شماره 10 به قدری هنرمند است که هر دروازه‌ای را روی پاشنه بچرخاند.

ذخیره: بازگشت شماره 10 به ترکیب استقلال خوزستان یعنی حالا آنها با حضور ساویو روبرتو، بازیکنی را دارند که قادر است مبدا هر حمله و هجومی باشد.

* مسعود زائرکاظمین

یک‌تنه توانست جناح چپ مس رفسنجان را به انحلال کامل برساند. زائرکاظمین، گل 2 امتیازی دربی استان کرمان را هم دقیقه 89 زد که با اشتباه کمک داور دوم، مردود شد. این بازی احتمالا یکی از بهترین نمایش‌های او در تاریخ لیگ برتر بود.

ذخیره: بازگشت شماره 2 به ترکیب پرسپولیس یعنی قرمزها حالا امید عالیشاه را دارند که قادر است در تمام عرض زمین در فاز هجومی، قرار گرفته و کارش را با بالاترین و بهترین بازدهی انجام بدهد.

* علی علیپور

درخشش او در بازی قبل از دربی، بهترین خبر برای پرسپولیس و هواداران است. گل اول قرمزها با حرکت او و خطای پنالتی رویش رقم خورد. و گل دوم را هم با آن دریبل درخشان دروازه‌بان حریف، خودش زد.

ذخیره: نقش ویژه حامد پاکدل در تساوی نساجی برابر استقلال، دیده شد؛ گل اول با شوت او، پایه‌ریزی شد و گل دوم با تکیه بر هوش بالایش و آن ضربه رباح ماجری رقم خورد.

* تیم هفته: ملوان

ملوان لیگ 24 با همه ملوان‌های تاریخ لیگ برتر فرق دارد. آنها حالا با تکیه بر سربازان درخشان و خریدهای درست‌شان، هر حریفی را به دردسر می‌اندازند و برای از کار انداختن‌شان باید به مسایل غیرفوتبالی روی آورد.

ذخیره: یک نمایش کامل در هر دو فاز دفاعی و هجومی، پرسپولیس را قبل از دربی صاحب بردی کرد که با صرف انرژی زیادی هم همراه نبود.

* سرمربی هفته: کارلوس گاریدو

لیگ به هفته پنجم رسیده و با احتساب لیگ نخبگان، گاریدو تنها در 5 بازی توانسته پرسپولیس را به بهترین شکل ممکن شناخته و روانه زمین کند. شناخت ترکیب اصلی، تعویض‌های درست در زمان درست و اقتداری که نشان داده یعنی گاریدو، خیلی زود میخش را کوبیده است.

ذخیره: نتایج ملوان برتافته از تفکرات مازیار زارع هم هست که در دام بومی‌گرایی نیفتاده و کارش را با منطق فوتبالی و درست و صحیح به جلو می‌برد.

* بازیکن هفته: محمدرضا رضایی

ستاره غیرقابل پیش‌بینی هفته، مدافع ملوان بود. بازیکنی که هر دو گل تیمش را زد. گل اول را با یک شوت مرگبار پای راست و گل دوم را با ضربه پای چپ بعد از گرفتن توپ از حریف، جلو رفتن با آن و جایگیری مناسب پس از دادنش به غندی‌پور.

ذخیره: جلوتر از آل کثیر و ژوائو، این علی علیپور است که در خط حمله پرسپولیس قرار گرفته و به نوع بازی‌اش، گاریدو را به این نتیجه رسانده که باید نفر اول باشد.

7474