حمله ویروس‌ها به اردوی تیم ملی فوتسال؛ کرونا یا آنفولانزا؟ واکسن زده‌اند یا نه؟

حمله ویروس‌ها به اردوی تیم ملی فوتسال؛ کرونا یا آنفولانزا؟ واکسن زده‌اند یا نه؟

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتسال در جام جهانی درگیر حملات ویروسی شده است و در حال حاضر اوضاع شاگردان وحید شمسایی اصلا جالب نیست.

به گزارش فوتبالی، جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال اکنون در کشور ازبکستان درحال برگزاری است و تیم ملی فوتسال ایران در سومین دیدار خود باید مقابل فرانسه قرار بگیرد.

شاگردان وحید شمسایی در دو دیدار گذشته خود موفق به برتری برابر ونزوئلا و گواتمالا شدند و اکنون صدرنشین گروه F هستند. باتوجه به جدول سایر گروه‌ها و مسیر حذفی، بسیاری بر این عقیده هستند که ایران با شکست در دیدار آخر می‌تواند به سمت ساده‌تر جدول برود و اکنون باید منتظر ماند و دید در آخرین دیدار دور گروهی چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.

در این بین اما حمله ویروس ها اردوی تیم ملی را تحت الشعاع قرار داده است. روز گذشته بود که وحید شمسایی در مصاحبه‌ای گفت:

"متاسفانه از روزی که آمدیم به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی ایران و ازبکستان چند بازیکن تیم‌ملی حال خوبی نداشتند که متاسفانه در این چند روز شرایط آنها کمی بدتر شده است و به گفته پزشکان تیم آنها به ویروس آنفولانزا دچار شده‌اند".

وی ادامه داد: "متاسفانه در حال حاضر درخشانی، اولاد قباد، داوودی، مومنی و یوسف خواه همگی تحت نظر پزشک تیم هستند. البته اصغر حسن زاده، کاپیتان تیم‌ملی هم این شرایط را داشت که خدا را شکر با کمک پزشکان تیم کمی بهتر شده است".

وحید شمسایی در حالی شاگردان خود را آماده مصاف با تیم ملی فوتسال فرانسه کرده که اکنون خود او هم با بیماری مواجه شده و به دلیل آنفولانزا شرایط جسمانی مساعدی ندارد. 

ظاهرا این بیماری که هنوز مشخص نیست آنفولانزا است یا کرونا، روی سیستم گوارشی و تنفسی بازیکنان تیم ملی از جمله سعید احمدعباسی، سعید مومنی، سالار آقاپور و مسلم اولاد قباد تاثیر داشته و کار را برای آن‌ها سخت کرده است.

اما اکنون یک سوال بزرگ به‌وجود آمده که پزشک تیم ملی یعنی آقای دکتر پورمند باید به آن پاسخ بدهد. پیش از هر تورنمنت مرسوم است بازیکنان و کادرفنی برای ایمنی بیشتر حداقل واکسن انفولانزا بزنند تا چنین اتفاقی رخ ندهد؛ حالا آیا بازیکنان تیم ملی فوتسال واکسن زده اند و پورمند پیگیر این موضوع بوده یا اصلا واکسنی در کار نبوده و این اتفاق بابت سهل‌انگاری رخ داده است؟ مطمئنا اگر این اتفاق نیفتاده باشد، تیم پزشکی و البته مسئولان کمیته فوتسال باید در این زمینه پاسخگو باشند! 

به هر روی باید دید تیم ملی با شرایط کنونی می‌تواند در جام جهانی فوتسال به درخشش خود ادامه دهد یا یک ویروس باعث حذف زودهنگام شاگردان وحید شمسایی می‌شود.

۵۷۹۳