آیا رودری شایسته دریافت توپ طلای ۲۰۲۴ است؟

آیا رودری شایسته دریافت توپ طلای ۲۰۲۴ است؟

پایگاه خبری فوتبالی- رودری، هافبک اسپانیایی منچسترسیتی در سال‌های اخیر، کلکسیونی از افتخارات باشگاهی و ملی را در انگلیس و اروپا بدست آورده است.

به گزارش فوتبالی، رودری هافبک ۲۸ ساله اسپانیایی منچسترسیتی در سال‌های اخیر، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، ۴ بار قهرمان لیگ برتر، قهرمان جام حذفی، قهرمان سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان و همینطور قهرمان لیگ ملت‌های اروپا و یورو ۲۰۲۴ شده است.

شاید این آمار، امروز آرسنالی‌ها را که باید مقابل منچسترسیتی و ابَرهافبک تاثیرگذارشان یعنی رودری به میدان بروند، کمی وحشت‌زده کند.

رودری فصل گذشته ۶۳ بار برای سیتی و تیم ملی اسپانیا بازی کرد. او شروع این فصل را به دلیل مصدومیت همسترینگ از دست داد اما آخر هفته گذشته مقابل برنتفورد به میدان بازگشت.

او هفته گذشته مدعی شد که طاقت بازیکنان از تقویم فشرده مسابقات فوتبال طاق شده و آنها به تصمیم‌گیری برای دست زدن به اعتصاب، نزدیک هستند.

رودری گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند، لحظه‌ای خواهد آمد که گزینه دیگری جز اعتصاب نداریم.

از زمان اولین بازی رودری برای سیتی در سال ۲۰۱۹، سیتیزن‌ها در ۲۴ درصد از بازی‌های بدون او شکست خورده‌اند؛ در حالی که در دیدارهایی که او حضور داشته تنها در ۱۱ درصد بازی‌ها باخته‌اند.

به دلیل همین تاثیرگذاری چشمگیر و افتخارات پرشمار رودری در ترکیب منچستر سیتی و تیم ملی اسپانیا؛ برخی کارشناسان، هافبک تاثیرگذار سیتی که نامش در فهرست نامزدهای توپ طلای ۲۰۲۴ است را شایسته دریافت این عنوان می‌دانند.

 

1033