پیش‌بازی ذوب‌آهن - سپاهان؛ مورایس به دنبال پوکر برد در دربی!

پیش‌بازی ذوب‌آهن - سپاهان؛ مورایس به دنبال پوکر برد در دربی!

پایگاه خبری فوتبالی - سپاهان برای حفظ روند امتیازگیری صد در صدی خود در لیگ برتر باید در دربی اصفهان برابر ذوب آهن هم پیروز باشد.

به گزارش فوتبالی، از چارچوب هفته پنجم لیگ برتر، ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر میزبان سپاهان است. دربی اصفهان بین دو تیم این شهر که همواره از جذابیت زیادی برخوردار بوده و حالا هم یک مسابقه مهم برای بالای جدولی‌ها محسوب می‌شود.

ذوب آهن که در بازی گذشته خود در تبریز موفق به انجام کاری بزرگ شد و اولین شکست تراکتور را رقم زد، در صورت کسب برتری برابر تیم همشهری حتی می‌تواند تا رده سوم جدول صعود کند و البته اولین برد خانگی فصل را هم جشن بگیرد.

در سمت مقابل سپاهان باوجود اینکه توانسته تمامی چهار دیدار قبلی خود در لیگ برتر را برنده باشد، با شکست در لیگ قهرمانان آسیا دو باعث شد تا ژوزه مورایس و تیمش سوژه انتقادهای مختلفی شوند و شاید برد در دربی اصفهان بتواند بخشی از انتقادها را کاهش دهد.

نکته جالب درباره دربی شهر اصفهان اینکه ذوب آهن هر سه دیدار اخیر را با باخت پشت سر گذاشته و باید دید سپاهان می‌تواند در برد پیاپی دربی پوکر کند یا نه؟

همچنین از آخرین برد گاندوها در دربی اصفهان چیزی حدود سه سال می‌گذرد. جایی که شاگردان مهدی تارتار توانستند با تک گل سجاد دانایی از سد تیم تحت هدایت محرم نویدکیا بگذرند تا تنها برد ذوب‌آهن در ۱۲ دربی اخیر به دست آید. 

در مجموع دو تیم ذوب آهن و سپاهان در لیگ برتر ۴۰ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که ۲۵ مرتبه طلایی‌پوشان به سه امتیاز رسیده‌اند، ۱۳ بازی با نتیجه تساوی همراه بوده و ۱۲ مسابقه هم با برد ذوبی‌ها به پایان رسیده است.

نکته منفی دیگر برای ذوب آهن، آمار ضعیف محمد ربیعی در تقابل با سپاهان و ژوزه مورایس است. ربیعی از ۹ رویارویی برابر سپاهان، ۷ مرتبه شکست خورده و فقط یک برد داشته و البته در ۴ تقابل برابر ژوزه مورایس ۳ بار مغلوب شده و هیچ گاه به برد نرسیده است و باید دید در بازی فردا شرایط به چه شکلی خواهد بود.

نتیجه هفته گذشته: ذوب آهن در تبریز با یک گل از سد تراکتور گذشت و سپاهان در اصفهان با همین نتیجه برابر ملوان پیروز شد.

وضعیت در جدول: ذوب آهن با ۶ امتیاز ششم است و سپاهان با ۱۲ امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران

ذوب آهن - سپاهان

یکشنبه ۱ مهر ساعت ۱۹

ورزشگاه فولادشهر اصفهان

تیم داوری: احمد محمدی – مهدی شفیعی – رضا حیدری – محمدرضا تارخ

1997